Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Mis on koolide pingerea taga?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maie Kitsing
Maie Kitsing Foto: Erakogu

On koole, mille õpilaskond võimaldaks veelgi paremat tulemust, kui pingeread näitavad. Kool, õpilane ja tema kodu on kõik õpitulemuse kujundajad, kirjutavad Tartu Ülikooli sotsiaalpsühholoogia dotsent Olev Must ja TÜ doktorant ning haridusministeeriumi ametnik Maie Kitsing.

Eksamite pingeread sügiseses meedias ja sellele järgnev äge reaktsioon on saanud traditsiooniks. Ja seda ikka sellepärast, et pingerea teise poole õpetajad ja koolijuhid võtavad seda kui süüdistust – nad pole piisavalt õpetanud. Altkulmu vaatavad ka vallad ja linnad, kui nende kool on pingerea lõpus. Esirinnas olevate koolide juhid, õpetajad ja õpilased aga tunnevad ennast loorberitega ehitult.

Mõjutegureid, miks on ühed koolid tugevamate ja teised nõrgemate tulemustega, on oluliselt rohkem, kui seda on õpetamine.

Tagasi üles