Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Igal viiendal lapsel on õpiraskused

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kajar Kase
Copy
Füüsikatehted klassitahvlil
Füüsikatehted klassitahvlil Foto: Elmo Riig / Sakala

Õpiraskustega lapsi on alates lasteaiast kuni põhikooli ja gümnaasiumi lõpuni välja umbes 20 protsenti, ütles riikliku eksami- ja kvalifikatsioonikeskuse programmijuht Riina Otti.


ETV hommikuprogrammis õppenõustamise programmi tutvustanud Otti ütles, et programmi eesmärk on võimalikult vara lapse erivajadust märgata ja kohe reageerida, vahendavad ERR Uudised.

«Tänane väljalangevus on eriti suur just põhikooli lõpus ja see protsent suureneb tänu sellele, et lapsi, kes on kuni 17-aastased, hoitakse koolis. Kui nad oleksid saanud varem abi, ei oleks nad kadunud olnud,» nentis Otti.

Õppenõustamissüsteemi arendamise programmi ekspertkomisjoni liige Urve Raudsepp-Alt lisas, et neid probleeme, mis võimenduvad põhikooli lõpus, on võimalik ennetada palju varem. Tema sõnul tulevad probleemide ilmingud nähtavale juba lasteaias.

Samas pole aga kõikides õppeasutustes piisavalt spetsialiste, möönis Raudsepp-Alt, selleks ongi tema sõnul vaja õppenõustamiskeskusi, kuhu probleemi tekkimisel saaks pöörduda.

Märksõnad

Tagasi üles