«Mina olen seisukohal, et õiguskaitseorganid on üldjuhul teinud väga head ja korralikku tööd, aga probleem on selles, et Euroopa inimõiguste konventsiooni mõjutab eelkõige tavalist korraliku süsteemi hammasrataste vahele jäävat isikut,» sõna Glikman, selgitades, et tavalist nn karjäärikurjategijat see ei häiri.
«Ma julgen öelda, et isegi suur osa minu tsiviilklientuurist on ühel või teisel teel sattunud riigipoolsete rünnakute alla, mis iseenesest ei ole normaalne,» rääkis Glikman.
Kõige suuremaks õnnetuseks kriminaalmenetluses pidas ta inkvisitsioonilist kohtueelset uurimist ja jälitustegevust. «Kellel küll tuli pähe selline süsteem üle võtta nõukogude ajast ja miks seda pole reformitud, on mulle täiesti arusaamatu. Sellisele vildakale süsteemile ei ole võimalik rajada võistlevat kohtumenetlust. Nii et võistlev kohtumenetlus, mis rajaneb inkvisitsioonilisel eeluurimisel, on automaatselt ebaõige, kuna ükskõik, mida ehitatakse mädasele vundamendile, ei toimi.»
«Kohtueelsel uurimisel ei ole pooltel võrdust, prokuratuuril on eriõigused süüdistatava ja kaitsja suhtes. Sisuliselt mitte mingisuguseid õigusi ei ole, välja arvatud formaalne taotluste esitamise õigus. Nende taotluste rahuldamise kohustust loomulikult kellelgi ei ole ja neid taotlusi ka ei rahuldata,» kirjeldas Glikman.
Jälitustegevuse regulatsioon on Glikmani hinnangul suurim valulaps. «Meil on 70 protsenti karistusseadustiku koosseisusid, mis võimaldavad jälitustegevust. See on rohkem, kui Euroopa Inimõiguste Kohtu poolt nahutada saanud Moldovas,» ütles vandeadvokaat.
Glikmani sõnul peaks seadus lahti kirjutama, milliseid põhiõigusi jälitustegevusega riivatakse, millise isiku osas, kas jälitustegevus on isikule üldse piisavalt ettenähtav, kas isik on ennast pannud vastavasse olukorda, et teda jälitada. Samuti on oluline rikkumine see, et jälitustegevus ei ole sisuliselt vaidlustatav.