Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Tallinna uut piletisüsteemi on kasutanud üle tuhande inimese

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kontaktivaba ühiskaarti on Tallinna ühissõidukites kasutanud üle 1100 inimese.
Kontaktivaba ühiskaarti on Tallinna ühissõidukites kasutanud üle 1100 inimese. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna ühissõidukites möödunud reedest kehtivat ühiskaarti on sõitmisel kasutanud 1100 sõitjat, kaardi on endale soetanud üle 2000 inimese.


«Et täna toimivad veel ka paber- ja id-piletisüsteemid, siis ei oskagi öelda, kas seda on vähe või palju, » lausus uut piletisüsteemi haldava Ühendatud Piletite ASi tegevjuht Kristjan Konks.

Tema sõnul on umbes 85 protsendis ühissõidukitest süsteem toimib, ülejäänutes on erinevaid tõrkeid, mille lahendamisega jooksvalt tegeldakse. «Võib juhtuda, et mõnes ühissõidukis ei tööta üks või kaks validaatorit, aga on olnud ka juhuseid, kus ei tööta mitte ükski ühissõidukis olev seade,» nentis Konks.

Kui ühiskaardi omanik siseneb bussi, kus ükski validaator ei tööta, siis pole põhjust muretseda. «Kui ühissõidukis tõepoolest ükski validaator ei tööta, siis pole mupol põhjust ka kaardiomanikule trahvi määrata. Kui ikka ei ole võimalik oma sõitu valideerida, siis selle eest ei saa kedagi karistada,» kinnitas transpordiameti juhataja Andres Harjo. Kui ühiskaardil on pilet, siis seda saavad piletikontrolörid kontrollida. Aga kui kaardile on laetud raha, siis see jääb mittetöötavate seadmete puhul sõitjale alles.

«Validaatorite rikke korral ühiskaardi kasutajad bussijuhi käest piletit ostma ei pea ning piletikontrolörid suhtuvad sellisel juhul reisijatesse mõistvalt. Rikkest tuleks aga koheselt teavitada ühissõiduki juhti,» ütles ka munitsipaalpolitsei ameti juhataja Monica Rand.

«Kuna uus süsteem käivitub lõplikult alles 1. jaanuarist 2013, siis käesoleva aasta jooksul püüame inimestele selgitada ja õpetada uue süsteemi toimimist ning võimalusi. Meie eesmärk on ühistranspordi kasutajat mitte karistada, vaid teda aidata,» lisas Rand.

Mupo piletikontrolöre pole vaja peljata ka siis, kui ühiskaardiga ostetud tunnipileti kehtivusaeg poole sõidu pealt ära lõpeb. «See on uue ja vana tunnipileti vaheline erinevus. Kui vana tunnipiletiga pidi reisija ise jälgima, millal tema sõiduõigus ära lõpeb, siis uue tunnipiletiga on nii, et kui olete sisenemisel kaardi valideerinud ja aparaat on teile rohelist tuld näidanud, siis pole vaja kellaaja pärast muretseda ja võite oma reisi rahulikult lõpuni sõita,» selgitas Konks.

Rand täpsustas, et ühiskaardiga valideeritud tunnipilet hakkab kehtima valideerimise momendist ja kehtib 60 minuti jooksul valideeritud sõidu lõpuni. «Seega, kui jõudsite valideerida sõidu kehtiva tunnipiletiga, võite sõita selle sõidu lõpuni, vaatamata, et tund pileti ostuhetkest möödub sõidu ajal,» kinnitas mupo juhataja.

Harjo sõnul on uuel süsteemil esialgu ka see häda, et kui kuskil müügipunktis ühiskaardile raha laadida, siis kulub kuni 15 minutit, enne kui info selle kohta bussidesse jõuab. Senikaua teatavad validaatorid, et kaardil raha pole.

«Ühendatud Piletid on ise lubanud, et põhimõtteliselt saab see info olema reaalajas, aga praegu võib juhtuda, et läheb kuni 15 minutit aega,» nentis Harjo. Ühiskaardiga tekkinud probleemidest soovitas ta teatada kas transpordiameti üldmeilile tta@tallinnlv.ee või Tallinna abitelefonile 1345. Kindlasti tuleks teatada ka selle ühissõiduki number, kus probleem ilmnes.
 

Tagasi üles