Täna hommikul sõitis Aegna saarest idas madalikule Bahama lipu all sõitev tanker Kyeema Spirit. Veeteede ameti teatel jälgisid nad olukorda ja laeva manöövreid ning hoiatasid laeva meeskonda enne õnnetust neljal korral ohu eest sattuda madalikule.
Veeteede amet hoiatas tankerit enne õnnetust neljal korral
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ohutusjuurdluskeskuse (OJK) eksperdi Jens Haugi sõnul on praeguse info põhjal nimetatud juhtum kvalifitseeritud kuni asjaolude täpsustamiseni kui väga raske laevaõnnetus. Hinnang võib muutuda uurimise käigus ja uue info lisandumisel.
OJKd teavitati õnnetusest kell 7.14, laevaõnnetuse juhtivuurijaks on määratud OJK spetsialist Elerin Urbalu. Oluline on teada, et OJK tegeleb õnnetuse põhjuste selgitamisega ning ei tegele süü ega vastutusega küsimustega.
OJK ei oma praeguse seisuga informatsiooni tehniliste rikete kohta, mis aga ei välista rikete võimalikku esinemist. Nii inimlik eksitus kui ka tehniline rike või mõlemad korraga on praegu uurimise võimalikud versioonid. Oluliseks etapiks on VDRi («musta kasti») andmete analüüs, mis annab objektiivset informatsiooni nii laeva tehnilise seisukorra, manöövrite kui side kohta.
Ebasoodsad ilmaolud võisid aidata kaasa sündmuste arengule. Tuule suund õnnetuse hetkel oli 355 kraadi ja tuule tugevus 16-18 m/s. Veeteede ameti laevaliikluse korraldamise keskus jälgis olukorda ja laeva manöövreid ning hoiatas laeva meeskonda enne õnnetust neljal korral ohu eest sattuda madalikule.
Sõltuvalt laevaõnnetuse põhjuste keerukusest ning informatsiooni laekumisest võib õnnetuste põhjuste uurimine aega võtta 4 nädalat, sõltuvalt asjaoludest aga isegi 6-12 kuud.
Täna hommikul kell 6.55 sõitis laevade ankrualas Aegna saarest idas madalikule Bahama lipu all sõitev lastita tanker Kyeema Spirit. Tanker on ehitatud 1999. aastal, laeva pikkus on 250 meetrit ja laeva meeskond 24 inimest. Laevaõnnestuse põhjuseid asus selgitama Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ohutusjuurdluskeskus (OJK).