Juho Kalberg Telliskivi seltsist kirjutas kaks päeva tagasi Postimehe arvamusportaalis, et paarikümne aasta pärast pole Tallinnas autot vaja ning eraauto omamine on muutunud naeruväärseks.
Mikk Salu: mina valin auto
Tallinna abilinnapea Taavi Aas ütles eile, et auto taandub ja tramm tõuseb ning sõiduauto jääb pikemateks nädalavahetuse sõitudeks. Facebooki sõprade seas levis samal ajal pildike allkirjaga, et arenenud riik pole mitte see, kus vaesed sõidavad autoga, vaid see, kus rikkad sõidavad ühistranspordiga. Nojah, väga tore iseenesest, kena, ilus ja üldse tupsu-nunnu ning autovabale nädalale kohane, aga tulevik kuulub ikkagi autodele.
Taavi Aas võib ju kiita tramme ja laita autosid, aga sinu autos ei hakka toksikomaan liimi nuusutama (episood trammis eelmisel nädalal), sinu autosse ei tule Sitsi peatuses peale seitse parmu, kelle tõttu terve ülejäänud trammivagun tühjaks läheb (tavapärane pilt Kopli trammis).
Autoga ei pea sa ka Valgast Tartusse sõitma pika ringiga Viljandi kaudu, sest ühistranspordi graafik muud ei võimalda. Autos ei külmu veeämber põhjani läbi – isiklikult kogetud juhtum Tallinna-Tartu bussis 2012. aasta talvel. Kogenud ühistranspordi kasutajad võivad selliseid näiteid tooma jäädagi.
Muidugi võib kohe vastu väita, et üks asi on Tallinn ja Eesti aastal 2012 oma probleemidega ja arenenud riigid on hoopis teine asi. Eks ta nii ka on. Seal riikides, kus rohkem raha, seal ka tihedamad graafikud ja mugavamad bussid. Aga ometi, ka Hollandis – Eestist väiksem riik, kümme korda suurem rahvaarv, tihe asustustihedus, kokkuvõttes ideaalne platvorm ühistranspordi arendamiseks – ka seal, vaatamata ühistransporti maetud giljarditele, kõrgetele maksudele ja autoomanike vastu suunatud käskudele-keeldudele, ka seal on autosid per capita rohkem kui Eestis. Tegelikult nii ongi. Rikkamates riikides on autosid rohkem. Väga lihtne.