Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Tallinna teetööde mahud vähenevad neli korda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Asfaldiaugud.
Asfaldiaugud. Foto: Margus Ansu.

Kui eelmisel aastal eraldas riik Tallinna linnale teede korrashoiuks 71,7 miljonit krooni, siis praeguse seisuga on pealinna teedehoiuks eraldatav summa kahanenud 17,9 miljoni kroonini.


Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš tõdes, et järjekordselt vähendab riik omavalitsustele eraldatavat rahalist toetust linna ühe põhifunktsiooni täitmiseks ehk teerajatiste korrashoiuks. «Küllap ei pea riik oluliseks selle funktsiooni täitmise reaalset vajadust. Aukude pildistamine ning nende kokkulugemine on viimastel aastatel ajakirjanduses jõuliselt moes ja seda teevad peaaegu kõik meediaväljaanded. Sel juhul peaksid ka ajakirjanikud nüüdseks juba teadma, kui suur kuluallikas on teede korrashoid Tallinna linnaeelarves,» ütles Boroditš Raepressi vahendusel.

Boroditš lausus, et pealinna teekatete lagunemist põhjustavad ühelt poolt kiiresti vahelduvad külma- ja soojakraadid, mis mõjuvad asfaltkattele eriti kahjulikult. «Kui seitsmel kuul aastas ehk oktoobrist aprillini võib õhutemperatuur kõikuda null kraadi ümber mitu korda päevas, siis selliste sagedaste temperatuurimuutuste tagajärjel asfaltkattes olevates mikropragudes vesi jäätub ja sulab ning murendabki seeläbi asfalti,» selgitas Boroditš.

«Teisalt kulutavad asfaltkatet ka laialtkasutatavad naastrehvid, tekitades kulumiskihtides vigastusi, mis soodustavad mikropragude tekkimist ja mis omakorda lõhuvad külmumis- ja soojenemistsüklites teekatet,» lisas abilinnapea.

Naastrehvid kulutavad asfaltkatet eriti intensiivselt kitsaste sõiduradade korral, samuti kiirendamisel ja pidurdamisel, eriti just ristmike ja ülekäiguradade juures. Näiteks üks naastrehvidega sõiduk tõstab 100 kilomeetri läbimisel üles kuni viis kilo asfaltbetooni, sealhulgas bituumenit, mis libedusetõrje vahenditega segunedes muutub poriks.

«Seepärast on Tallinna linn teinud Vabariigi Valitsusele ettepaneku naastrehvide keelustamiseks, kuid paraku ei leidnud meie ettepanek toetust,» lausus Boroditš.

Tagasi üles