Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Vaata, milliste trammide seast peab Tallinn omale uued sarvilised valima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hispaania firma CAF tramm, mis sõidab Edinburgis.
Hispaania firma CAF tramm, mis sõidab Edinburgis. Foto: CAF

Tallinna 4. liinile 15 uue trammi ostmiseks välja kuulutatud hankele laekus tähtajaks kaks pakkumist, mille hulgast peab hankekomisjon nüüd võitja valima. Tulemus võib selguda paari nädala pärast.

Hankele laekus pakkumine Hispaania firmalt CAF ning Šveitsi ettevõttelt Stadler, kes võitis ka Eestile elektri- ja diiselrongide tarnimise riigihanke. ASi Tallinna Linnatransport andmetel on mõlema firma puhul tegemist rööbastranspordis tuntud ja tugeva tegijaga. CAF võitis ka rongihanke Riias.

Tallinna trammihanke vastu tundis huvi terve rida firmasid üle maailma. Tegemist oli avaliku rahvusvahelise hankega eeldatava maksumusega 43,25 miljonit eurot, mille eest soovib Tallinna Linnatransport saada vähemalt 15 uut trammi ning terve hulga eriotstarbelisi seadmeid koos tarkvaraga. Samuti käib pakkumise sisse trammijuhtide ja hooldemeeskonna koolitus. Optsioonina on hankedokumendi järgi võimalik osta veel täiendavalt 15 trammi.

ASi Tallinna Linnatransport juhatuse esimees Enno Tamm ütles Postimehele, et hankekomisjon võrdleb praegu mõlema firma poolt esitatud andmeid hanke kutsetingimustes nõutud tingimustega, paneb vastava tabeli kokku ning võibolla ülejärgmisel nädalal on juba võimalik võitja välja kuulutada.

«Esitatud dokumentide läbivaatamine on päris täpisteadus, sest kui komisjon natukenegi kuskil eksib, siis võib see kohe kaasa tuua kohtuvaidlused, protsessi venimisest ei ole aga keegi huvitatud,» märkis Tamm.

Ta lisas, et kui trammide tarnija on välja selgitatud, siis kuulutatakse välja hange trammitee ja kogu taristu renoveerimiseks 4. liinil. Neid töid rahastatakse Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist ligi 19 miljoni euroga. Peale rööbastee uuendamise vahetatkse välja ka kuus alajaama. Taristu renoveerimise projekt on juba tegemisel.

Vähemalt 15 uut trammi ostetakse Eesti valitsuse Hispaaniale müüdud saastekvoodi tulu eest. Esitatud tingimuste järgi peavad uued trammid olema keskkonnasõbralikud, näiteks salvestama pidurdamisel tekkinud energiat, et seda kasutada võimaliku elektrikatkestuse puhul trammi liikumiseks ohutusse kohta.

Ostetavad uued trammid peavad olema liigendtrammid, mis on vähemalt 70 protsendi ulatuses madalapõhjalised. Trammide kere lubatav maksimaalne laius on 2,3 ja pikkus 27 – 33 meetrit ning lubatav täismass 70 tonni.

Esilagsetel andmetel on uusi tramme Tallinna oodata 2014. aasta lõpus, aga Tamme sõnul ei tasu tähtaegu väga täpselt veel paika panna, kuna hanked ei ole lõppenud ning alati tuleb arvestada ka võimalike vaidlustustega.

Märksõnad

Tagasi üles