Autokooli Autosõit juhatuse liige Indrek Madar rääkis, et 30 km/h alas kiirusega 40 km/h sõites pikeneb auto peatumismaa 7 meetri võrra.
Liikluskoolitaja: natuke suurem kiirus pikendab oluliselt peatumismaad
Postimees käis Tallinna koolide juures autode kiirust mõõtmas ja selgus, et mitmel vöötrajaga lõigul, kus liiguvad lapsed ja kus tohib sõita kuni 30 km/h, leidub üle 60 km/h kihutavaid sõidukeid küll ja veel. Üpris tavaline on, et 30 km/h alas sõidetakse 10 km/h lubatust kiiremini.
Madar rääkis, et 40 km/h tunnis sõitval autol on peatumismaa 19 meetrit – selle sees on juhi reageerimisaeg ja pidurdusmaa. 30 km/h pealt on peatumismaa 12 meetrit.
«Ehk peatumismaa erinevus on 7 meetrit ja seal, kus 30 km/h sõitev sõiduk on peatunud, on 40 km/h liikuva jääkkiirus veel orienteeruvalt 36 km/h,» lisas Madar. «Jalakäija hukkumise tõenäosuse protsent on 20, kui talle sõidab otsa 40 km/h liikuv sõiduk, ära ei tohiks unustada, et ülejäänud saavad tõsiselt vigastada.»
Madar rääkis, et seal, kus 30 km/h liikuv sõiduk on peatunud, pole 60 km/h sõitev sõiduk hakanud veel pidurdamagi. Isegi vaid 45 km/h sõitev auto ei jõua pidurdama hakata, kui 30 km/h sõitev auto on peatunud.
«Vaid sõidaks jalakäijale otsa,» lausus Madar. «Minimaalseks reageerimisajaks liikluses loetakse üks sekund. Ohu märkamisest pidurduse alguseni liigub 45 km/h sõitev sõiduk selle maa, mis ületab 30 km/h liikuva sõiduki peatumismaa.»