«Suur häda on minu hinnangul selles, et kui kunagi Tallinnas koole ehitati, siis peaaegu üldse ei viidud lapsi autoga kooli,» ütles Antov Postimehele. «See tähendab, et koolide juures auto parkimiseks või isegi korraks peatumiseks ruumi sisuliselt ei ole. Hommikuti on koolide ümbruses ikka korralik tohuvapohu.»
Ta lisas, et sellest lähtuvalt tulekski koolide ümbrus kriitilise pilguga üle vaadata. 1. septembriks vaevalt midagi teha õnnestub, kuid põhimõtteliselt peaks üle vaatama, kui kaugele ja kuidas koolide juurde sõita saaks ning mil moel liiklusskeem seal lahendatud on. Ei ole ka enam mingi uudis, et vanemate klasside õpilased käivad juba ise autoga koolis.
Antov tõi ühe halva näitena Nõmme põhikooli, kus jalgsi tulevate laste ja autode liikumine langeb kokku ning seega tekivadki ohtlikud olukorrad.
«Põhimõtteliselt tuleks igal pool vaadata, et bussiga ja jalgsi kooli tulevate laste ning autode peamised marsruudid ei kattuks,» mainis Antov. «Selge on ka see, et autoga ei pea ju päris kooli ukse alla pääsema.»
Üks hea näide on aga vastrenoveeritud Kuristiku gümnaasium Lasnamäel. Seal rajati kooli territooriumile korralik parkla, nii et lapsevanemad ei pea sõiduteel autot kinni pidama, et oma võsukesi välja lasta.
«On tehtud üks uuring, kus lapsevanematelt küsiti, et kuidas nad oma lapsi kooli saadavad ning selgus, et üha rohkem tehakse seda autoga,» kinnitas Antov. «Üks argument oli, et last ei saa lasta jalgsi liikuma, sest see on ohtlik. Samas - mida rohkem autosid tänavatel sõidab, seda ohlikumaks ju olukord muutub. Seega natuke nagu surnud ringi moodi olukord.»