Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Liiklusseaduse muudatusettepanekud puudutavad peamiselt bussiradasid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Martin Smutov
Copy
Bussirada Estonia puiesteel.
Bussirada Estonia puiesteel. Foto: Peeter Langovits

Liiklusseaduse muutmiseks on ettepanekuid saadetud nii ministeeriumile kui ka riigikogu komisjonile ja peamiselt puudutavad need vaid bussiradade temaatikat.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda nentis, et võimalikest muudatustest on veel natuke vara rääkida, kuid tema sõnul on tõstatatud nii mõnedki arutamist vajavad teemad nagu näiteks ühistranspordiradade kasutamine.

Lisaks on Ruuda sõnul neile edastatud Tartu linnavalitsuse ettepanek reguleerida parkimiskellade kasutamist, politsei poolt tõstatatud probleem patrullsõidukite eraldusribal parkimise ja töö tegemise osas ning liiklusmeditsiini komisjoni koosseisus olevate eriarstide loetelu laiendamine.

Ruuda väitel töötatakse ministeeriumi ettepanekud liiklusseaduse muudatusteks välja selle aasta lõpuks ning eeldatavasti jõustuvad need järgmise aasta jooksul.

Ruuda lisas, et oma ettepanekud võib igaüks esitada ka otse parlamendile.

Nii ongi paljud huvigrupid esitanud ettepanekud otse riigikogu majanduskomisjonile, kes on teatanud, et planeerib liiklusseaduse muudatuste arutamiseks kokku kutsuda ekspertide töörühma.

Seni on majanduskomisjon saanud aga vaid bussiradadega seotud ettepanekuid: nii soovivad õigust ühissõidukiradadel sõita nii Eesti Post kui ka kullerfirmad DPD ja DHL.

Samuti saatis Marek Strandberg riigikogu majanduskomisjonile kirja, kus on ettepanek lubada ühissõidukirajale mopeediga ja ka autoga, milles on lisaks juhile vähemalt kolm reisijat.

Mopeedi töömahuks peaks kirja saatjate hinnangul olema kuni 50 cm3 ja kiirus piiratud 45 km/h.

Kirjale on allkirja andnud 39 inimest.

Kirjas tuuakse ka esile, et arutelul tõstatati ka mootorrataste küsimus, kuid arvati, et ohutuse ja energiasäästu koha pealt pole see sõiduk just kõige eesrindlikum.

Küll leiti osade arutlejate poolt, et ühissõidukiradadel võiksid kulgeda elektrisõidukid.

Üks ettepanek puudutas ka autode peatamist ristmikutel. Soovitus on värvida ristmikel teatud ala siniseks ja kui autojuht peatab oma auto tollel alal, määratakse juhile trahv, mis saadetakse rikkujale posti teel.

Ettepaneku esitaja väitel on sarnane süsteem kasutusel näiteks Londonis ja sellisel kujul ristmikute ummistamist nagu Tallinnas Liivalaia tänaval ja Tartu maanteel seal ei näe.

Tagasi üles