Maanteeamet hakkab tänavu astuma samme, et hakata testima nn 2+1, kus sõiduradade arv vaheldub, et möödasõite oleks mugavam ja ohutum. Sellise lahendusega sõidurajad on näiteks kasutusel Soomes.
Eestis hakatakse testima 2+1 teid
Ameti pressiesindaja Tiina Reismanni sõnul on lähiajal plaanis Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel Ääsmäe–Kernu lõigu arendamise eeluuring, mille tulemusel saadakse info, kas 2+1 sõidurajaga teelõikude rajamine on majanduslikult mõistlik või mitte.
Lisaks on maanteeameti lõuna regioon koostanud lähteülesande Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maanteel Põltsamaa–Tartu lõigu möödasõidualade (2+1) ehitamise eskiis- ja tehnilise projekti ning remondilõikude tehnilise projekti koostamiseks.
Kuivõrd palju selliseid teid tehakse ja kas üldse tehakse, pole Reismanni väitel veel võimalik öelda, kuid Ääsmäe–Kernu tulemused selguvad tänavuse aasta lõpuks ja Põltsamaa–Tartu 2013. aasta juunis.
«Kui saame juurde 2+1 teid, siis ei välista, et seal ongi suveperioodil kiirus 100 km/h,» lisas maanteeameti nõunik Villu Vane.