Veebruaris on Tallinnas autoliiklus märgatavalt hõrenenud. Ilmselt on pered hakanud oma autosõitusid vähendama, samuti on vähenenud ühistranspordi kasutamine.
Linnaelanikud hoiavad autosõidu pealt kokku
Transpordiameti liiklusteenistuse direktor Mati Songisepp ütles, et amet igakuiseid liikluskoormuse loendusi ei tee, aga oma spetsialistide ringis arutades on leitud, et veebruaris läks linnaliiklus tunduvalt hõredamaks.
«Seda, et autode järjekorrad hommikusel tipptunnil on lühemad, ütlevad nii Pirita-Merivälja kui Nõmme poolt kesklinna tulijad,» kinnitas ta.
«Mõningatel päevadel on liiklus tihedam, ei oska täiest aru saada, millest see sõltub. Näiteks esmaspäeval oli sõidukeid rohkem ja teistel päevadel jälle vähem,» rääkis Songisepp. «Tundub, et nädala esimesel päeval on tihedam, siis läheb hõredamaks.»
Ka põhjusi võis ta ainult arvata: «Ilmselt on vähenenud töölkäijate hulk, kuna nüüd on vähenenud töökohtade hulk ja suurenenud töötus. Teine põhjus, mida me arvame - et paljud pered, kes käisid varem kahe autoga tööle, on hakanud nüüd ühega käima,» rääkis Songisepp. «Kui sissetulek kaob või väheneb, mõtleb autojuht ikka kütusekulu peale.»
Üllatuslikult näitavad loendused ka linna ühistranspordi kasutuse vähenemist.
Ameti sõitjateveo osakonna juht Udo Ots ütles, et ühistranspordi kasutuse vähenemist on märgatud vaatluse tulemusel. «Sõitjate arvud on eri päevadel väga erinevad, kuid sõidukite täituvuse järgi on märgatud selle aasta algusest ühistranspordi kasutajate vähenemist.»
Koolibussi kasutas loenduse andmetel märtsi esimesel nädalal päevas umbes 211 sõitjat, veebruari keskpaigas oli see number 186 õpilast päevas. «Üldjuhul ei olegi see number stabiilne ja kõigub periooditi päris tugevalt,» ütles Ots.