Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Arto Aasa sõnul ei peaks Tallinna ühistranspordiradade kasutamine olema ainult linna bussifirmade privileeg ning ta peab tõsiseltvõetavaks turvafirmade ettepanekut lubada ühistranspordirajale ka väljakutsele reageerivad turvafirmade patrullautod.
Aas: ühissõidukirajad ei peaks olema vaid linna bussifirmade privileeg
Kuigi turvaettevõtjate pöördumine pole ametlikult veel riigikogu majanduskomisjoni jõudnud, peab Reformierakonna fraktsiooni kuuluv Aas nende ettepanekut täiesti tõsiseltvõetavaks.
«Kindlasti ei pea ühistranspordiradade kasutamine olema ainult Tallinna linnale kuuluvate transpordifirmade privileeg,» ütles ta. «Kindlasti on inimeste elu ja vara kaitsmine tähtsamad kui Keskerakonna läbimõtlematud liikluseksperimendid Tallinna linnas.»
Aas sõnas, et suure tõenäosusega peab majanduskomisjon hakkama liiklusseaduse muudatusi arutama juba sel sügisel ning kõik ettepanekud, mis aitaksid muuta pealinna liikluse ohutumaks ja sujuvamaks on äärmiselt oodatud.
«Samas tuleb arvestada, et õigustega kaasnevad ka vastustus ja kohustused. Turvaettevõtetele suuremate õiguste andmisel tuleb välistada võimalus, et neid õigusi kuritarvitatakse,» rõhutas Aas.
Ta lisas, et liikluse sujuvamaks korraldamiseks on veel mitmeid võimalusi. «Ühe ideena tasub kaalumist ka kolme-nelja reisijaga sõiduautode lubamist ühistranspordiradadele, mis muudaks liikluskoormuse ühtlasemaks ja ohutumaks,» pakkus Aas.
Ta kinnitas samas, et majanduskomisjon võtab otsused vastu pärast põhjaliku arutelu ja analüüsi.
Eesti turvaettevõtete liidu hinnangul valitseb liikluses täna olukord, kus turvaettevõtetel on kiirete väljakutsete teenindamine muutumas ülikeerukaks, sest patrullautod jäävad ummikusse toppama. Olukorra parandamiseks on liidu teatel vajalik patrullautode lubamine häirele reageerimisel ühissõidukite rajale. Kehtiva seaduse kohaselt on turvafirmade patrullautod tavaliiklejad.
Tallinn alustas mastaapset ühissõidukiradade mahamärkimist juuli alguses. Esimesena lasi transpordiamet maha märkida ühissõidukite raja Narva maanteel Petrooleumi tänavast kuni Hobujaama tänavani. See võttis tavaliikluselt ära ühe sõiduraja ja tekitas tipptundide ajal suuri ummikuid. Praeguseks on transpordiamet lasknud maha märkida ühissõidukite radasid kõikjal linnas.