Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Ministeerium valmistab liiklusseaduse muudatusi ette

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jalgratturid. Foto on illustreeriv.
Jalgratturid. Foto on illustreeriv. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium töötab aasta lõpuks välja liiklusseaduse muudatusettepaneku, praeguse seisuga jalgratturite õigusi ja kohustusi ülekäiguradadel muutma ei hakata.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium plaanib eelmisest suvest kehtiva liiklusseaduse kohta esitatud ettepanekud läbi arutada ning nende alusel aasta lõpuks liiklusseaduse muudatusettepanek välja töötada. Ministeeriumi avalike suhete osakonna peaspetsialist Martin Miido sõnul on liiklusseadusele muudatusettepanekuid laekunud, kuid jalgratturitele kehtestatud liiklemisreegleid pole nendega muuta tahetud.

«Küll on toimunud avalikke arutelusid selle üle, millises osas võiks jalgratturitele kehtestud liiklemisreegleid muuta, kuid konkreetseid ettepanekuid välja töötatud ei ole,» selgitas ta.

Kehtiv liiklusseadus lubab jalgratturil sõiduteed ületada ülekäigurajal sõites, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil eesõigust ning autojuhil ei ole kohustust jalgratturile teed anda. Seega võib jalgrattur sõiduteed ületada ülekäigurajal sõites üksnes juhul, kui see on ohutu ning sellega ei takistata autojuhte. Sellest tuleb aga eristada olukorda, kui jalgrattur ületab sõites sõiduteed ülekäigurajal, millele sõidukijuht pöörab. Sellisel juhul on jalgratturil õigus sõiduteed ületada ka ülekäigurajal sõites ning tal on autojuhi suhtes eesõigus. Siis peab autojuht andma teed jalakäijatele, jalgratturitele ning ka tasakaaluliikurite ja mopeedide juhtidele.

Mitmed liiklejad ning ka politsei esindajad on eelmise aasta 1. juulist kehtivaid reegleid pidanud segadust tekitavateks ning samuti on uus regulatsioon kaasa toonud jalgrattaõnnetuste kasvu.

Tagasi üles