Jalgrattaentusiastid ei pea eelmisel suvel kehtima hakanud liiklusseaduse paragrahve, mis käsitlevad jalgrattureid ja nende õigusi ülekäigurajal, liiga keerulisteks või mitmetimõistetavateks.
Jalgrattur Priit Salumäe sõnul pole praegune liiklusseadus jalgratturi õiguste osas väga keeruline.
«Ülekäiguraja ületamine on lubatud nii rattasadulas kui ka käekõrval ratast lükates. Esimesel puhul ei ole sul lihtsalt eesõigust. Lihtne,» ütles ta.
Tema hinnangul on liikluses seadusest olulisem üksteisega arvestamine autojuhtide, jalakäijate ja jalgratturite vahel. Salumäe sõnul ei oskaks ta seadust kuidagi paremaks kirjutada, kuid kogemus näitab, et sujuv ja ohutu teeületus seisneb kahe liikleja vahelises suhtluses, viisakuses ja hoolimises.
«Autojuht jääb seisma ja viipab, et mine. Mina lähen. Ja ka vastupidi - panen korra jala maha, viipan autojuhile, et sõitku ja asi toimib,» lausus jalgrattur, lisades siiski, et paraku alati kommunikatsioon kaasliiklejatega ei suju.
Veidi üle aasta kehtinud liiklusseadusega on üldjoontes rahul ka jalgrattaklubi Vänta Aga president Rein Lepik. Tema hinnangul on kehtiv seadus oma olemuselt kompromiss jalgratturite ja autojuhtide ning mõlema poole õiguste ja kohustuste vahel.
«See on ikkagi samm edasi euroopaliku liikluskultuuri poole. Vähemasti Tartu linnas ei tunneta ma probleemi, liiklus sujub enamasti üsna rahulikult,» sõnas ta.
Lepiku sõnul on teistes Euroopa riikides ratturitel isegi rohkem õigusi, kuid Eesti liikluskultuuri arvestades ei julgeks ta ülekäiguradadel ratturitele eesõigust anda – inimeste või puude vahelt suure kiirusega teele jõudev rattur riskiks oma eluga.