Ööl vastu kolmapäeva Norras kahe eestlase surmaga lõppenud liiklusõnnetust ei saanud põhjustada sõidukiirus 240 kilomeetrit tunnis, nagu seda kahtlustab Norra politsei, ütles kohalikule ajalehele liiklusõnnetuste ekspert.
Norra uurija: õnnetus võis toimuda 150-kilomeetrise tunnikiiruse juures
«Sõiduki kiirus enne ringteelt väljasõitu ei pidanud (90-meetrise õhulennu tegemiseks – toim.) olema suurem kui 120-150 kilomeetrit tunnis,» ütles insener Erik Aanerud ajalehele Romerikes Blad.
Aanerud töötab liiklusõnnetuste analüüsimisega tegelevas ettevõttes Rekon, mis viib aastas läbi ligi 250 õnnetusanalüüsi. Aanerudi hinnang põhineb uurimisel, mille ta tegi samal Raelingeni tunneli ringristmikul 2007. aastal toimunud liiklusõnnetuse kohta, milles auto sõitis läbi piirde 120-150 kilomeetrit tunnis. Selle tulemusi meenutades on insener veendunud, et Eesti kodanike juhitud Saab 9000 ei saanud liikuda 240-kilomeetrise tunnikiirusega.
«Ma järeldan, et Saab tabas teepiiret umbes samas kohas, kus 2007. aasta õnnetuse korral. Samas ei ole ma näinud Saabi kahjustusi ja hinnangud võivad asjaolude selgumisel muutuda. Ent praegu ei saa öelda, et sel korral oleks auto kiirus kokkupõrkekohas olnud erinev, kui 2007 juhtumil,» ütles Aanerud. Samas rõhutas ekspert, et kuni täpsemate asjaolude selgumiseni on tema hinnang vaid spekulatsioon.
Politsei esindaja ütles ajalehele, et kiirteetunnelis olnud kaamera tuvastab sõidukid, mis liiguvad kiirusega 3 kuni 240 kilomeetrit tunnis, Eesti kodanike Saab aga kaamerale ei jäänud. See on andnud politseile alust oletada, et Saab kihutas kiirteetunnelis vähemalt 240 kilomeetrit tunnis. Nii ajalehe eksperiment kui ka varasemad ülesvõtted ei näidanud, nagu oleks kaameral esinenud rikkeid.
Kust ja millist marsruuti mööda Eesti numbrimärkidega auto õnnetuskohale saabus on samuti ebaselge. Politseid kahtlasest või kiirust ületavast sõidukist enne õnnetust ei teavitatud.
Segaste asjaoludega surm
Norra politsei sai teate Oslost umbes 25 kilomeetri kaugusel toimunud õnnetusest ööl vastu kolmapäeva kell 2.45, kui lähedalasuva hotelli Arena külastajad kuulsid valju kärgatust, vette kukkumist ja nägid laineid.
Politsei tuvastas, et Eesti numbrimärkidega Saab 9000 oli tunnelist väljudes sõitnud läbi sadakond meetrit eemal asuva ringtee piirde, tabanud teeäärseid kive ning pärast umbes 90-meetrist õhulendu üle madalamal asuvate tõkete ja kõnnitee maandunud Nitelva jões umbes 25 meetri kaugusel kaldast.
Tuukrite ja päästjate abil jõest välja tõmmatud autost leiti kahe noormehe surnukehad, kuid õnnetuse põhjused on endiselt selgitamisel.