Näiteks Narva maanteel on jämedalt öeldes bussides kaks ja pool korda rohkem reisijaid kui autodes ja autosid on tipptunni ajal linna sõitmas tuhat või rohkem. Kui neist 50 otsustab loobuda autoga sõitmisest, siis see peaaegu tuhandele liikluses pilti ei muuda, aga 50 autos on kuskil 70 sõitjat, mis tähendab uue bussi juurde panemist.
Need on suhteliselt väikesed numbrid, millega kaasnevad hoopis olulisemad mõjud. Nendega peaks hakkama tegelema. Kui me kaotame sadakond autot, siis see tähendab kohe paari bussi juurde panemist. Linn peaks sellele mõtlema.
Tundub, et asi läheb mõneti loogilises suunas, aga ma pole kindel, kas seda tehakse mingite ratsionaalsete kaalutlustega või on need lihtsalt emotsioonid, et nii on ka kuskil mujal tehtud.
Ühistranspordirajad on valdava osa ajast tühjad. Kas oleks mõeldav, et neid lubataks kasutada ka jalgratastel või autodel, kus on näiteks kolm või rohkem inimest?
Neid lahendusi on olemas, kus mõnes riigis on lubatud, kui kaks-kolm inimest on autos. Tekib kontrolliteema – politseile tekib üks mitte väga tähtis probleem juurde.
Brittidel on kergliikluse ja bussiradade ühendamise lahendused olemas. Ei saa öelda, et siin oleks üks suur lahendus, vaid iga lõiku tuleb eraldi vaadata. Võibolla seda keegi on teinud, aga räägitud sellest pole.
Kas jalgrataste suunamine bussirajale oleks Tallinnas mõeldav?
See pole üldse lootusetu mõte. Kui pole võimalik omaette jalgrattateed teha, siis peaks jalgratas sõitma pigem sõiduteel. Tavaliselt tehakse siis bussirajad veidi laiemad, et buss saaks jalgrattast ohutult mööduda. See on rätsepatöö küsimus, millisesse kohta, milline lahendus sobib. See on kindlasti koht, mida tasuks tõsiselt kaaluda.
Liikluskonsultant ja TTÜ logistikainstituudi doktorant Marek Rannala ennustas Eesti Päevalehes, et pealinna liiklusmuudatuste tõttu asenduvad sügisel tipptunniummikud pidevatega. Mis Te arvate, missugune saab olema Tallinna liikluspilt septembris, kui puhkused on läbi ja lapsed käivad koolis?
Ma nii hirmus karm ei oleks. Mis asi on üldse ummik? Ummik on emotsionaalne kriteerium. Kui nimetame igasugust täiendavat ajakulu ummikuks, nii nagu seda ameeriklased defineerivad, siis küll, aga kui rääkida tõsisemast, siis julgen öelda, et septembri keskpaik näitab seda õiget pilti, mis juhtuma hakkab.