Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Lasnamäelane: ei näe põhjust sõiduautost loobumiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urmas Tooming
Copy
Ühissõidukite rada Narva maanteel.
Ühissõidukite rada Narva maanteel. Foto: Liis Treimann

Vastuseks Postimehe üleskutsele kirjutas Lasnamäe elanik Tea Matson, et ta ei näe mingit põhjust, miks ta peaks auto ühistranspordi vastu vahetama. Oma väite põhjenduseks tõi ta rea näiteid.

Valdavast osast bussiradade teemalistest artiklitest võib
välja lugeda, nagu sõidaksid kõik inimesed kesklinna tööle. Aga ei
ole ju nii. Tallinn on territoriaalselt paraku selline pikk ja kitsas linn ning
inimesed käivad tööl ühest linna otsast teise, ka mina. Neid sõite ei
ole kuidagi võimalik teha ilma ühistranspordis ümberistumiseta, mis tähendab tohutut ajakulu ja ebamugavust nii õhtul kui ka hommikul. Ja mõned Tallinnas
elavad inimesed käivad tööl ka väljaspool linna, nagu näiteks on meie
peres.

Kas on tehtud uuringuid, kui palju Tallinna elanikkonnast sõidab tööle
kesklinna ja kui paljud läbivad olude sunnil kesklinna, et tööle saada ?

Paljud inimesed kasutavad autot mitte ainult tööle- ja kojusõiduks.
Tänapäeval on auto mitte luksus- vaid tarbeese, millega on mitmetel
ametikohtadel vaja päeva jooksul tööülesannete täitmiseks ringi sõita.

Minu lapsed on täiskasvanud, seetõttu ei tea ma, mida võiks
tähendada laste erinevatesse koolidesse, lasteaedadesse ja huviringidesse vedamine ühistranspordiga.

Endla tänaval (hipodroomilt kesklinna suunas) on juba aastaid eraldi
ühistranspordirida. Olen igapäevane autokasutaja ja mitmel korral
nädalas sattun peale, kui ekspressbuss 9 ei sõida mitte tühjal
bussirajal, vaid liigub sõiduautodele ettenähtud rajal. Alles Tõnismäel enne või pärast rahvusraamatukogu suunduvad ekspressbussid
paremale ühistransporirajale. Ka lauluväljaku mäest alla sõites võtavad
liinibussid enda alla kaks sõidurada, lihtsalt ei mahu parempoolsele
kitsale ühissõidukirajale.

Kui on ette nähtud ühistranspordi eelistamine, siis võiksid bussid
kasutada neile ettenähtud radasid.

Elan Lasnamäel, töökoha kontor asub aga Kadaka teel. Töö iseloomu
tõttu ei ole mul mitte mingisugust soovi ega ka võimalust autost loobuda.
Huvitav, kuidas tööandja sellesse suhtuks, kui hakkaksin ühissõidukeid kasutades Kadaka teelt kesklinna ja teistesse linnaosadesse tööasju ajama minema?

Põhimõtteliselt ei ole ma üldse ühistranspordi vastu. Kui käiksin
Lasnamäelt kesklinna tööle ja päeva jooksul ringi liikuda poleks vaja,
kasutaksin minagi ühissõidukeid. Autoomanik olen kaheksa aastat. Auto
kasuks räägib mugavus, kiirus (pole vaja aega kulutada
busside ootamisele ja ümberistumistele), sõltumatus busside sõidugraafikust,
puhtad ja terved riided ja jalatsid ning isiklike asjade allesjäämine (puupüsti täis
liinibussis varastasid pätid ükskord mul kotist rahakoti koos
dokumentidega). Pärast tööd supermarketist tulles ei pea ka toidukottidega bussis trügima.

Kui tuleb tasuta ühistransport, siis sõidab igasuguseid kahtlasi ja
batsille levitavaid asotsiaale bussides, trammides ja trollides kordades rohkem kui praegu. Kuidas selliste tegelaste eest korralikke tavakodanikke ja lapsi kaitstakse?

Kokkuvõtteks võin öelda, et ei leia mitte ühtegi põhjendust, miks peaksin auto
ühistranspordi vastu vahetama. Eks suurem arv bussiradasid näitab alles septembris, kuidas see linnas sõiduaotode liiklust mõjutab. Vastupidavat närvi ja kannatust kõikidele autojuhtidele tekkivates ummikutes passimisel ja niimoodi linnaõhu saastamisel!
 

Tagasi üles