Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Taavi Aas: ühissõidukite eelistamiseta jookseks Tallinn peagi kinni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urmas Tooming
Copy
Bussirada Narva maanteel.
Bussirada Narva maanteel. Foto: Liis Treimann

Tallinna abilinnapea Taavi Aas ütles opositsioonipoliitikute viimase aja Tallinna liiklus- ja transpordikorralduse etteheidetele vastu, et ilma ühisveonduse eelisarendamiseta jookseks Tallinn peagi kinni, mistõttu on hädavajalikud nii bussiradade joonimised, ühistranspordiettevõtete liitmised kui tasuta ühisveondusele üleminek.

Aasa sõnul näitavad teiste pealinnade ja suurlinnade kogemused, et kõik autoga sõita soovijad ei mahu oma lemmikutega kesklinna ning tuleb paratamatult kasutada ühissõidukeid või liikuda jalgsi. Kesklinna läbilaskevõimet pole võimalik lõpmatult kasvatada.

«Kui opositsioon ei saa siiamaani aru, mida tahetakse ühissõidukiradade arendamisega saavutada, siis soovitan nende eeskõnelejatel külastada mistahes suurlinna ja veenduda, et kesklinna keskused on muudetud lausa jalakäijate alaks ja sellega piirnevatel tänavatel on loodud eelistused ühistranspordi liiklusele,» märkis Aas.

Abilinnapea sõnul tuleb meie kõigi ohutuma, tervislikuma ja mugavama liiklemise huvides ka Tallinna kesklinnas paratamatult vähendada transiitliiklust ja vohavat autostumist.

«Ekslik on väita, et Narva maanteele ühissõidukiraja loomisega kulub rohkem aega kesklinna jõudmiseks. Sõitsin täna hommikul Tallinna piirilt Mähelt kesklinna 22 minutiga. Istusin autosse kell 8.34 ja olin linnavalitsuses kell 8.56,» ütles Aas vastuseks ahastavale väitele, et nüüd on käes ummikute aeg.

«Kui liigelda õige kiirusega vastavalt üles seatud liikluskorraldusvahenditele, siis pole ausal liiklejal põhjust rääkida kitsaskohtadest Tallinna liikluskorralduses ega linnavõimu vaenust autoomanike suhtes,» märkis Aas.

Tagasi üles