Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072
Saada vihje

Tšehhid paigaldavad elektrirongidele uusi õhuliine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tšehhid paigaldavad Nõmme jaama juures uut kontaktvõrku.
Tšehhid paigaldavad Nõmme jaama juures uut kontaktvõrku. Foto: Toomas Huik

Eelmisel nädalal käis Nõmme jaama lähedal vilgas tegevus - Tšehhist pärit firma töömehed paigaldasid seal elektrirongide tarvis uusi õhuliine ning vahetasid ürgvanu kandeposte uute vastu.

Tšehhid askeldasid küll Nõmme jaama lähedal, kuid tegelikult tuleb eelmisel aastal Eesti Raudtee korraldatud rahvusvahelise riigihanke võitnud firmal Elektrizace železnic Praha a.s. välja vahetada kontaktliinid kokku 61,75 kilomeetril. Peale liinide on vaja püsti panna ka uued postid.

Eelmise nädala ühel kuumal keskpäeval võis Nõmme jaama juures näha, et kohale oli jõudnud järjekordne koorem postidetailidega, mida tšehhid usinalt veokilt maha laadisid. Veidi maad eemal käis aga ühe uue posti paigaldamine. Selleks oli kohale sõitnud firma GO Track lahtiste vagunitega rong, millel seisis tõstuk ning selle korvis askeldas usinalt üks töömees. Tal oli parajasti käsil hooratta paigaldamine. Rattal liikuva trossi otsa riputatakse raskused, mis peaksid rongide kontaktliini paraja pinge all hoidma.

Kuna Nõmme jaama juures oli linna suunduv raudtee üles võetud ning käis uutele rööbastele aluspinna ettevalmistamine, said rongid sellel lõigul sõita vaid teisel teepoolel. Parajasti Pääsküla poolt tulnud rong möödus kontaktliini paigaldajatest hästi aeglaselt, et tõstukit ja selle korvis seisvat töömeest mitte riivata.

Vanad kandepostid vedelesid kahe rööbastee vahel hunnikus. Oli näha, et need on tõesti oma aja ära elanud ning uute postide paigaldamine seega hädavajalik. Samas kõrval vedelesid ka tugevalt kulunud rööpad, mille teekond kulgeb vanametalliplatsile.

Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase sõnul algasid Klooga – Klooga-Ranna raudteelõigul kontaktvõrgu uuendustööd mullu novembri lõpus. See on üks osa Tallinnast lääne poole jääva raudtee õhuliinide rekonstrueerimisest. Sama projekti käigus uuendatakse ka Tallinna – Paldiski ja Keila – Vasalemma liini kontaktvõrk. Tööd kestavad 2013. aasta lõpuni.

«Kontaktvõrk liinidel Tallinn – Paldiski ja Keila – Vasalemma on ehitatud aastatel 1958 – 1964 ning on ilma kapitaalremondita olnud kasutusel kuni praeguseni,» mainis Glase

Glase sõnul valiti Tšehhi firma eelmise aasta kevadel välja riigihanke korras. Ettevõte pidi tegema ka kõik projekteerimistööd. Kontaktliinide uuendamine läheb maksma 18,34 miljonit eurot millest ligi 81 protsenti rahastatakse Euroopa Liidu tõukefondist.

Tšehhid alustasid eelmisel aastal kontaktliinide uuendamisega Klooga ja Klooga-Ranna piirkonnas. Töid ei tehta mitte ühes järjekorras, vaid lõiguti siin ja seal. Hea ilma korral saab Glase sõnul töötada ka talvisel ajal. Kontaktvõrk peaks olema suures osas uuendatud selleks ajaks, kui järgmise aasta teises pooles hakkava liinidel sõitma uued moodsad elektrirongid.

Firma Elektrizace železnik Praha Tallinna projektijuhti Tomaš Krcmat ei õnnestunud Postimehel telefoni teel tabada, Nõmmel töötavatel tšehhidel ei olnud aga luba ajakirjanikule midagi rääkida.

Peale kontaktvõrgu uuendamise käib ka uute ooteplatvormide ehitamine ning sellega seoses rööbastee vahetamine peatuste lähedal. Glase sõnul kõiki rööpaid Tallinnas ja selle lähiümbruses välja ei vahetata. Küll võivad aga reisirongid pärast rekonstrueerimistööde lõppu sõita kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis. Uued rongid on sellised, mis saavad kiiruse kähku üles ning nende pidurdusmaa on praegustest elektrirongidest lühem.

Eesti Raudtee elektrifitseeritud teelõikude kogupikkus on 132,28 kilomeetrit, millest kontaktvõrgu uuendamise käigus on töös 61,75 kilomeetrit. Rekonstrueerimisel kasutatakse tehnilisi lahendusi, mis võimaldavad vähendada kulutusi hoolduseks ja remondiks.

Uuenev elektriraudtee

Uuendatud rööbastee lubab reisirongidel sõita kiirusega kuni 120 km/h, kontaktvõrk on aga projekteeritud peateedel kiirusele kuni 160 km/h.
Eesti Raudteel on elektrifitseeritud raudteelõikude kogupikkus 132,28 kilomeetrit, millest käesoleva projekti raames uuendatakse 61,75 kilomeetrit.
Kontaktvõrgu rekonstrueerimine ja projekteerimine läheb maksma 18,34 miljonit eurot, millest ligi 81% rahastatakse EL-i tõukefondist.
Kontaktvõrgu uuendustööd algasid eelmise aasta novembris ja kestavad 1013.aasta lõpuni.
Riigihanke võitis Tšehhi firma Elektrizace železnic Praha a.s.

Tagasi üles