Politsei- ja piirivalveamet (PPA) võtab suve teisel poolel kasutusele uue multifunktsionaalne laeva, mis tõstab riigi reostustõrje võimekuse 1,8 ruutkilomeetrilt 2,4-le, teatas siseministeerium oma kirjas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.
PPA saab uue reostustõrjelaeva suve teisel poolel
Siseministeerium toob kirjas välja, et Läänemere piirkonna kaitse konventsiooni (HELCOM) järgi on Eestil kohustus omada võimekust teostada reostuse korjet 12 tunni jooksul 4,5 ruutkilomeetri suurusel alal, kuid Eesti riigilaevastiku ühendvõime hetkel on 1,8 ruutkilomeetrit.
Veidi leevendavat olukorda suve teisel poolel PPA poolt kasutusele võetav multifunktsionaalne laev, mis tõstab riigi üldise reostustõrje võimekuse 2,4 ruutkilomeetrile. Varem räägiti, et alus valmib sügiseks.
Ministeeriumi pressinõunik Mihkel Loide seletas, et tegemist on diisel-elektri laevaga, mille manööverdamise, jääs sõitmise ja jäämurdmise omadused on ülihead.
«Laev hakkab teostama järjepidevat ennetus- ja seiretööd, mis võimaldab takistada ka tahtlikku reostamist,» lisas ta. «Alus suudab tegutseda Soome lahe maksimaalseima paksusega jääs ja rasketes ilmastikutingimustes, mis merereostuse või päästeoperatsioonide läbiviimise ajal võivad esineda.»
Loide sõnul on laev võimeline tegutsema jäämurdjana, temaga saab lokaliseerida ja likvideerida õlireostust, liikuda keemiaõnnetuse piirkonnas ning kustutada tulekahjusid sadamas ja merel.
«Valdavalt hakkab alus paiknema kõige rängemate tagajärgedega reostusõnnetuste tõenäolises toimumiskohas, milleks on Eesti vastutusalas Soome laht ja Läänemeri,» lisas ta.
Eesti merereostustõrje võimekuse tõstmiseks vajalik laev soetatakse Euroopa Regionaalarengufondi 28 miljoni eurose toetuse abil. Lisaks panustab riik omaosalusena suurprojekti ca 5 miljonit eurot.
PPA-l on praegu üks reostustõrje võimekusega laev PVL-202 Kati. Lisaks on kaks reostustõrje võimekusega laeva veeteede ametil.