Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Lasnamäe kanali kohale võivad tulla autoparklad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Umbes selline võiks välja näha Laagna tee kohal paiknev parkimismaja. Pilt on illustratiivne.
Umbes selline võiks välja näha Laagna tee kohal paiknev parkimismaja. Pilt on illustratiivne. Foto: OÜ Spot Parking

Praegu on Tallinnas neli «Pargi ja reisi» parklat, millest kaks on pidevalt tühjad. Kui aga järgmisest aastast jõustuv tasuta ühistransport toob kaasa bussi-, trolli- ja trammisõitjate arvu hüppelise kasvu, siis on linna transpordiamet valmis vajadusel avama ka uusi parklaid, isegi Laagna tee ehk Lasnamäe kanali kohale.

Kui veebikaameras jälgida «Pargi ja reisi» parklaid, siis Õismäe busside lõpp-peatuses ning Lasnamäel Peterburi tee ja Smuuli tee ristmiku juures olevad parkimiskohad on tühjad. Pirital võis täna keskpäeval näha umbes paarikümmet autot ning kõige rohkem on hõivatud Pärnu maanteel endise Kalevi kommivabriku juures olevad parklad.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa kinnitas, et praegu on suvi ja inimesi linnas vähe, aga umbes samasugune parklate täituvus pidavat olema aastaringselt.

«Kalevi ja Pirita on tõesti need parklad, mida rohkem kasutatakse, teised on tühjemad,» ütles Rüütelmaa.

Tema sõnul on Õismäe parkla täiesti heas kohas, sest väljastpoolt Tallinna tulles saab sinna auto parkida ning kohe samas ka trolli peale istuda. Õigemat kohta pole võimalik leidagi.

Peterburi tee ja Smuuli tee ristmiku lähedal olevast parklast saab kesklinna sõita vaid ühe, 54. liini bussiga. Praegu ei käi see buss eriti tihti. Rüütelmaa sõnul on aga võimalik sõidugraafikut alati tihendada, kui selgub, et sõitjate arv on kasvanud.

Rüütelmaa kinnitas, et kõik sõltub sellest, kui palju hakkavad inimesed edaspidi ühissõidukeid kasutama. Kui sõitjaid tuleb oluliselt juurde, siis lisatakse ka uusi «Pargi ja reisi» parklaid ning leitakse neile kõige sobivamad kohad.

«Meile on tutvustatud maailmas täiesti ainulaadset parkimissüsteemi, mida saab kasutada ka «Pargi ja reisi» parklate jaoks,» mainis Rüütelmaa. «See võimaldaks näiteks Lasnamäe kanalis autotee ja tulevase trammitee kohale rajada parklad.»

Ta lisas, et vastava süsteemi on välja töötatud Eesti äriühing ja ehitama hakkasid Saksa firmad ning ühe parkla saaks moodulitest kokku panna vaid mõne nädalaga. Niisuguse projekti realiseerimine eeldab aga seda, et praegu auto kasutamises kinni olevad inimesed on tõesti nõus oma sõiduki sellisesse parklasse jätma ning kesklinna bussiga sõitma.

Laagna tee uudsed parklad töötaksid nii, et inimene sõidab oma autoga vastavale alusele, väljub sõidukist ning alus tõstab sõiduki üles parklasse, kus parkimine on väga kompaktne. Siis istuvad autojuht ja tema kaassõitjad bussi või trammi ja sõidavad kesklinna. Õhtul tagasi tulles saab juht vastavat kaarti või mobiili kasutades auto parklast jälle kiiresti kätte. Parkla on katusega, mistõttu ei ole talvel ka muret, et auto jääb terveks päevaks lume kätte.

«Niisuguseid parklaid ei ole mõtet ehitada, kui nõudlust nende järele ei ole ja inimesed soovivad ikka kesklinnas oma isiklike autodega ukerdada,» ütles Rüütelmaa.

Ta lisas, et selliste parklate rajaja oleks nõus need oma rahaga püsti panema, kuid parkimise eest tuleks inimestel natuke maksta. Samas rõhutas Rüütelmaa, et loomulikult jäävad alles ka kõik senised ja võimalikud uued tasuta «Pargi ja reisi» parklad.
 

Tagasi üles