Eilsest Narva maantee ühele lõigule ootamatult ühissõidukite raja rajamist kommenteerides ütles Tallinna autobussikoondise (TAK) juhatuse esimees Enno Tamm, et mida rohkem niisuguseid radu linnas on, seda sujuvamalt bussi- ja trolliliiklus kulgeb.
TAKi juht: mida rohkem bussiradasid, seda parem
Tamm mainis, et ta ise sõidab samuti igal hommikul Mähelt mööda Pirita teed ja Narva maanteed linna ning uus bussirada tekitas temalegi kui autojuhile väikese ebameeldivuse. Samas lisas ta, et suures plaanis on uue ühissõidukite raja tegemine meie autostunud maailmas tõenäoliselt õige valik.
Tamme sõnul teavitab linna transpordiamet uute bussiradade tegemisest alati ka TAKi, nii seekordki, mistõttu bussijuhtidele ei tulnud see üllatuseda. TAKga on räägitud juba ka järgmistest sammudest ühissõidukite radade rajamisel, kuid konkreetsed kohad jättis Tamm nimetamata.
«Ütleme siis nii, et ühissõidukite radu oleks igale poole vaja, kus liinibussid sõidavad,» kinnitas TAKi juht. «Mida rohkem on neid radu, seda parem on ühistransport. Uue raja tegemine Narva maanteele on igati õigustatud.»
Ta lisas, et Pirita teel on nagunii ühissõidukite rada, mis lõpeb Russalka juures ja seal tekib pudelikael. Olukord laheneb tõenäoliselt siis, kui Russalka ristmik ümber ehitatakse. Pärast seda saab nii Piritalt kui Lasnamäe poolt kuni Viru keskuseni bussidega juba päris sujuvalt sõita.
Ühissõidukite radasid on Tamme sõnul eelkõige vaja kesklinna piirkonda. See muudaks «Pargi ja reisi» süsteemi senisest tõhusamaks, võimaldaks bussidega jõuda kiiremini ühest punktist teise, võtaks osa eraautosid kesklinna liiklusest välja ning vähendaks ummikuid.
Eilsest alates kulgeb bussirada Narva maanteel Petrooleumi tänavast kuni Hobujaama tänavani.