Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Gräzin: Raadio 2 on nõrgim avalik jaam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Igör Gräzin
Igör Gräzin Foto: Peeter Langovits

Rahvusringhäälingu nõukogu liikme, reformierakondlase Igor Gräzini hinnangul on Raadio 2 kõige nõrgem ERRi kanal, kuna puudub kindel arusaam selle vajalikkusest.

«Eeter on täis sarnaseid kommertsjaamu. Kas Raadio 2 on vaja ja mis vormis, see tulebki nüüd arutlusele,» kõneles Gräzin Postimehele, viidates sügisel nõukogu ees ootavale debatile.

Gräzin peab diskussioonis Raadio 2 tuleviku üle kõige olulisemaks tõstatada küsimus, milleks meil on Raadio 2e vaja.

«Enne kui saab hakata arutama, kas Raadio 2 ülalpidamine tasub end ära või mitte, on vaja selgeks teha, mis on selle kanali eesmärk ja kas ta seda täidab.»

Gräzini sõnul on rahvusringhäälingu sisuline diskussioon aastateks soikunud, kuna kogu tähelepanu koondus ERRi uuele kavandatavale majale, nüüd aga tekib võimalus suunata raha ka sisu paremaks muutmiseks.

Tema sõnul räägib Raadio 2 kasuks võrreldes kommertsjaamadega tugev ajakirjanduslik tase – kui Kuku raadio välja jätta, kohtab viimastes ohtralt sisulist ja keelelist maitselagedust ning õiget eesti keelt peaaegu ei kuulegi.

«Noorte inimeste normaalse keelekasutuse ja maitse suunajana on Raadio 2-l väga oluline roll,» märkis Gräzin.

Poliitiku sõnul peab Raadio 2 puhul pidada sisukust kuulajate arvust olulisemaks. «Kuulatavuse kõrge või madal tase ei ole absoluutselt oluline. Igal eestlasel peab olema võimalus eesti kultuuri vaadata või raadiost kuulata, aga mitte kellelgi ei ole kohustust seda teha.»

Gräzini sõnul on reitingu mõõtmine rahvusringhäälingus oma olemuselt vale ja ebaoluline.

Küsimusele Raadio 2 võimaliku müümise kohta vastab Gräzin, et midagi ei ole võimatu. «Kui see peaks kunagi tõeks osutuma, siis brändina on Raadio 2-l kindlasti rahaline kaubaväärtus.»

Postimees kirjutas laupäeval, et pärast suvepuhkust kogunev ERRi nõukogu hakkab arutama, kas ja kuidas peaks muutma Raadio 2. Ajalehe andmetel tulevad lauale kolm varianti: leida lahendusi, kuidas muuta Raadio 2 efektiivsemaks, raadiojaam sulgeda või Raadio 2 kaubamärk maha müüa.
 

Tagasi üles