Politsei kinnitusel ei hakata 1. juulist registreerimata mopeedide avastamiseks eraldi politseioperatsioone läbi viima. Kui vahele jäänud mopeedijuht 15 päeva jooksul sõiduki registreerib, pääseb ta tõenäoliselt leebelt.
Registreerimata mopeede politsei eraldi püüdma ei hakka
Hiljemalt 1. juuliks peavad kõik mopeedid olema registreeritud, omama registreerimismärke ja liikluskindlustust. Tõenäoliselt ei tohi aga suurt osa mopeede alates 1. juulist liiklemiseks kasutada, sest neil ei ole kehtivat liikluskindlustuse lepingut ega poliisi.
«Sisuliselt ei kujuta registreerimata mopeediga liiklemine juulis suuremat liiklusohtu, kui sama liiklusvahendi kasutamine juunis,» rääkis politsei- ja piirivalveameti liiklusbüroo juht Alo Kirsimäe. «Seega ei ole sellise mopeediga liiklemise korral tegu liiklusohu tekitamisega, vaid seadusest tuleneva nõude eiramisega, millest kinnipidamine peaks olema iga mopeediomaniku auasi.»
Kirsimäe lisas, et eraldi politseioperatsioone registreerimata mopeedide avastamiseks läbi viima ei hakata, kuid politsei ootab mopeediomanikelt vastutustundlikku suhtumist ja seadusest tulenevate kohustuste täitmist.
«1. juulist on registreerimata mopeediga liiklemine keelatud ning kui sellise sõiduvahendiga liikluses osaletakse, peab juht arvestama, et politsei koostab selle kohta väärteoprotokolli,» kinnitas ta.
Väärteoprotokolli koostamise korral on inimesel aega 15 päeva vastulause esitamiseks.
«Kui mopeedi omanik oma kohustusi tõsiselt võtab ja selle aja jooksul oma sõiduvahendi registreerib ning seda kinnitava dokumendi koopia oma vastulausele lisab, on suur tõenäosus, et menetlus otstarbekuse kaalutlusel lõpetatakse,» sõnas Kirsimäe.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) teenindusjuhi Lauri Potsepa andmetel on praeguseks kindlustusleping sõlmitud üksnes 5 500 mopeedi suhtes ja vaid 4 300 mopeedi suhtes on väljastatud kehtiv liikluskindlustuse poliis.
Karistused
Liiklusseadus:
§ 203. Registreerimata või ümberregistreerimata mootorsõiduki või maastikusõiduki juhtimine
Kehtestatud korras registreerimata või ümberregistreerimata mootorsõiduki või maastikusõiduki juhtimise eest karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut.
Kindlustuse puhul tuleb vastutuse osa liikluskindlustuse seadusest ja seegi on nii autojuhtidele kui mopeedimeestele sama:
§ 66 1. Liikluskindlustuse lepingu ja poliisita sõiduki juhtimine
(1) Liikluskindlustuse lepinguta või kehtiva poliisita sõiduki juhtimise eest – karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut.
Kui mõlemad on tegemata, siis jääb laeks ikkagi 100 trahviühikut.