Maanteeameti infotehnoloogia osakonna juhataja asetäitja Andrus Kross, kes alles eelmise nädala alguses tutvustas Targa Tee portaali ja mobiilirakendust, teistes liiklusinfo rakendustes ohtu ei näe.
«Tark Tee arvestab teekonna planeerimisel just reaalsete liiklustakistustega (kiiruspiirangud, koormuspiirangud), mida teistes rakendustes tagatud ei ole,» rääkis Kross. Ta lisas, et hetkel on astutud vaid esimene samm ning edaspidi püütakse arendada infovahetust teiste süsteemidega, et liiklejad õigeaegselt täpse info saaksid. Praegu sisaldab Tark Tee infot vaid maanteede, mitte aga linnade teeolude kohta.
Waze’i ja Google Maps Trafficuga võrreldes on põhiline erinevust info saamise viisis – Tark Tee näitab põhjusi (näiteks teeremont ja kiirusepiirang), Waze ja Google Maps Traffic aga põhjusi nagu ummikud või aeglane liiklus. Waze’i kasutajad hoiatavad rakenduse abil teisi, et teelõigul liiklus venib või seisab, Google Maps Traffic järeldab seda ise aeglaselt liikuvate seadmete positsiooni ja kiiruste põhjal.
Kross märkis, et sarnaseslt Waze’ile on ka Targa Tee veebiportaalis liiklejatel võimalus teisi ohtudest teavitada ja hoiatada.
«Jaotus on kolme kategooria vahel: tähelepanek, liiklustakistus ja oht liiklusele ning neid ka kasutatakse, näiteks viimasel nädalavahetus teatati teele langenud puudest, talvel testimise ajal libedast teest,» rääkis Kross.
Kui liiklejad teavitavad liiklustakistuse või ohu kohta, siis Maanteeinfokeskus täpsustab info ning edastab selle ka teehooldajale.
Kross rõhutas, et Eesti Tark Tee pole kindlasti ainus riiklik liiklusinfo rakendus ning et selle arendamisel võeti eeskujuks mitme teise riigi analoogid. Näiteks jaapanlased alustasid oma projektiga juba 2000. aastal, Soome, Holland ja Taani kolm kuni viis aastat tagasi.