Politsei ei väljasta transpordifirmale selliseid andmeid operatiivselt, vahel üldse mitte. Meie loeme sellest poolteist aastat hiljem ajalehest Postimees, sest meie poole pole pöördunud ei kannataja ega väljastanud materjale politsei. Seetõttu ei saa me võtta seisukohta.
Paraku on selliseid kaasuseid arvestades tekkinud üks osa pädevaid juriste, kes üritavad seda oma või kannatanute huvides ära kasutada. Meil on olnud viimase poole aasta jooksul kolm kohtulahendit, kus võitjateks on ainult juristid, kes on õigusabitulusid teeninud. Meie oleme kohtus võitnud.
Vandeadvokaat Indrek Sirk mäletas küll hiljutist juhtumit, kus TAK on pidanud kohtuotsuse tulemusel hüvitise välja mõistma.
Ma arvan, et ma tean, mida ta mõtleb. Selles kaasuses me lõpuks läksime kokkuleppemenetlusele, nii et kokkuvõttes me pidime maksma umbes 10 protsenti summast, mida taotleti. See oli ka ainus juhtum ja tulenes meie heast soovist.
Teistel puhkudel ei ole kohus meilt midagi välja mõistnud. Tänaseks on olemas kohtulahendid selle kohta ja selles võtmes võib öelda, et me oleme maksumaksja rahaga mõistlikult ümber käinud ega ole seda tuulepäiselt kasutanud.
Kui võtame kannatanu mätta otsast, siis need inimesed muidugi ei saa rahul olla selliste otsustega. Seetõttu peangi vajalikuks laiemat ümarlauda üha enam tõstatuva probleemi põhjalikumat analüüsi.
Indrek Sirk ütles oma kogemuse põhjal, et Tallinna Autobussikoondis on võtnud jäiga positsiooni, et üldjuhul kannatanutele kokkuleppel hüvitist ei maksta. On see nii?
Küsimus kisub vägisi sinna suunda, kas ma olen hommikuse konjakijoomise maha jätnud. Ma ei saa vastata sellele. Meil ei ole sellist seisukohta, ei saagi olla, sest hüvitis, mida igal üksikjuhtumil autobussikoondise käest justkui soovitakse saada, on meelevaldne. Üks inimene arvab, et see number on kuue nulliga, teine, et nulliga. Kui me neist soovidest lähtuksime ja hakkaksime maksma, arvan, et iga päev oleks kukkujaid paari tuhande ringis ja suur osa tallinlastest enam tööl ei peaks käima.