Eilne Postimees kirjutas sisekaitseakadeemias magistritööna tehtud uuringust, milles selgus, et 2010. aastal üles seatud kiiruskaamerad ei ole Tallinna-Tartu maanteel oodatud mõju avaldanud.
«Olen tolle magistritööga peale selle valmimist tutvunud ning väidan, et uuringus toodud andmete ja nende analüüsi põhjal ei ole võimalik anda hinnangut kiiruskaamerate mõjule nii nagu see viimastel päevadel ajakirjanduses kajastamist on leidnud,» kinnitas Ernits.
Ta selgitas, et magistritöös on analüüsitud kiiruste muutust Tallinna-Tartu maanteel Järva maakonnas ning politsei poolt fikseeritud kiiruseületamisi samas piirkonnas. Mõlemat näitajat mõjutab lisaks kiiruskaameratele ka hulk muid faktoreid, mida arvestamata ei ole võimalik kiiruskaamerate töö efektiivsuse kohta järeldusi teha, lisas ta.
«Kiiruseid teedel mõjutavad näiteks ilmastikuolud, mis olid aastatel 2010 ja 2011 märkimisväärselt erinevad,» tõi Ernits välja. «2011. aastal oli talviseid teeolusid mitu kuud vähem ja on võimalik, et kiiruste tõus oli tingitud ainult kiiruseületamist soosivatest teeoludest.»
Samale asjaolule viitab Ernitsa sõnul ka uuringus toodud graafik, kus kiiruskaameraga Järva maakonnas fikseeritud kiiruseületamiste arv tõusis just 2011. aasta talvel ning kevadel (suurusjärgus kolm korda) ja ülejäänud perioodil langes ligi kaks korda.
«Järelduste tegemisel peale kiiruskaamerate ühegi teise kiirust mõjutava faktoriga aga arvestatud ei ole,» märkis ta.
Eesti probleemiks on Ernitsa väitel see, et seniajani puudub arvestatav ülevaade keskmiste kiiruste üldisest muutumisest teede ning riigi lõikes. Vastavalt Eesti rahvusliku liiklusohutusprogrammi rakendusplaanile luuakse see alles sel aastal.