Lisaks mitu suve järjest toimunud «Selge grupijuhi» kampaaniale jagatakse tänavu sama sõnumit ka «Kaine kapteni» kampaanias. Kolmandaks levivad ka sõnumid «Kui jood, ära juhi!»
Kas rohkem kaine juhi kampaaniaid toob parema tulemuse?
Korraldajad leiavad, et tegu pole konkureerimisega, vaid õige sõnumi võimalikult laialdase levitamisega.
Kuku raadio algatatud «Selge grupijuht» on ilmselt juba kõigile mällu sööbinud raadioreklaamidest ja kleepsudel. Sel suvel jagatakse aga Statoilis kleebiseid ning korraldatakse Facebookis auhinnamängu nimega «Kaine kapten», mis samuti keskendub joobes juhtimise eest hoiatamisele ja üleüldse ohutule liiklusele.
Kampaania peakorraldaja Kreedix OÜ juhatuse liige Marie Rosin tõi erinevusena välja, et «Kaine kapten» pole vaid jaanipäeva keskne ega keskendu ainult ebakainele juhtimisele. Kampaania 10 käsus osutatakse tähelepanu kõigele, mis liikluses ohtlik - kihutamine, ebamõistlikud möödasõidud, ujumine seda oskamata jne.
Ta meenutas, et sama kampaania korraldati esimest korda 5 aastat tagasi, samuti kõrvuti «Selge grupijuhiga». «Tookord saime kogemust, et kampaaniaga liitus just noorem generatsioon ehk mõnes mõttes riskirühm - need, kes alles load saanud ja kelle kogemustepagas autoroolis veel vähene,» märkis Rosin.
««Selge Grupijuht» on aastaid teinud väga tarvilikku tööd ja me ei konkureeri nendega. Kuidas saakski konkurentsist rääkida, kui me mõlemad püüdleme ühe asja poole - tõsta inimeste teadlikkust, panna mõtlema elu hapruse ja turvalisuse üle,» sõnas Rosin.
««Selge Grupijuht» on populaarne, kuid paraku ei ole ju vägagi paljud sellega liitunud, meie proovime haarata kaasa siis neid inimesi ja kui ei kuulata ühte, äkki kuulatakse siis teist. Ka politsei viib igal aastal läbi kampaaniat «Sõida kaine peaga». Loodame väga, et ühiselt suudame jõuda inimesteni ja juurutada kasutama kainet mõistust, iga tegemata tegu, mis on ohtlik on meie võit!»
Ka Statoili pressiesindaja Jaanus Pauts arvas, et kaks eri kampaaniat täiendavad teineteist: «Probleem on sama, et inimesed ei sõidaks purjus peaga.»
Kahe kampaania erinevusena nägi Pauts seda, et kapteni-kampaania kasutab pisut teisi kanaleid – lisaks bensiinijaamades jagatavatele flaieritele ja kleebistele, mida inimesed sõiduki tagaklaasile saavad kleepida, on kampaania ka Facebookis. Auhindade loosimine toimub õllesummeril, koostöö toimub nii politsei kui maanteeametiga.
Ka algatus ei tulnud sel korral mitte riigiasutustelt, vaid kolmandalt sektorilt, märkis Pauts.
Pauts arvas, et ilmselt oleks kütusefirma ühinenud ka «Selge grupijuhi» kampaaniaga, kui see võimalus oleks olnud. «Seal on koostöö ühe konkreetse kütusejaamaga, Olerexiga, teistel pole olnud võimalust liituda. Kui see võimalus peaks tekkima, siis lööksime kaasa, sest teema on meie jaoks aktuaalne,» rääkis Pauts, viidates viimase aja kurvale statistikale purjus peaga autojuhtide põhjustatud õnnetuste kohta.
Maanteeameti toetus
Maanteeamet toetab kampaaniat joobes juhtimise vastaste kampaaniamaterjalidega - 300 autokleebise ja 30 kaelarätiga, millel sõnum «Sõidan kaine peaga», ütles ameti pressiesindaja Allan Kasesalu.
Kui «Kaine kapteni» kampaaniat maanteeamet rahaliselt ei toeta, siis Kuku raadio «Selge grupijuhi» projekti toetatakse 3840 euroga. Selle raha eest on kujundatud, valmistatud ja jaotatud liiklusohutuse kampaania läbiviimiseks materjale - kleebiseid, tunnistusi, flaiereid.
«Maanteeametil on hea meel, et peale Kuku raadio ka teised ettevõtted antud teemat oluliseks peavad,» sõnas Kasesalu. «Sotsiaalselt olulise sõnumi levitamise puhul ei saa rääkida konkureerimisest ja pigem tuleb see kasuks, et teemat käsitletakse erinevate eestvedajate poolt.»
Kasesalu tunnustas, et sel aastal on ka paljud alkoholitootjad oma teavituskampaaniatesse lisanud sõnumi «Kui jood, ära juhi!».