Riigikogu kultuurikomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnul peab õpetajakoolitus olema tihedamalt seotud praktikaga.
Klaas: õpetajakoolitus peab sisaldama rohkem praktikat
Eelmisel neljapäeval viis kultuurikomisjon läbi parlamentaarse kuulamise õpetajakoolituse teemal. Mitmed ettekandjad juhtisid kõnedes tähelepanud mahukama praktika vajadusele õpetajakoolituses. Klaas ütles BNSile, et õpetajate ettevalmistus peab olema paindlikum ja tihedamalt seotud praktikaga.
«Ühe teemana tõstatus, et ülikoolide õpetajakoolituse õppejõud peaksid tihedamalt olema seotud kooliga, mis tähendab, et nad õpetaksid teatud koormusega üldhariduskoolis ja vastupidi, et tugevad ja tunnustatud üldhariduskoolide pedagoogid peaksid õpetama ka kõrgkoolis,» sõnas Klaas.
Õpetajakoolitus peab olema ülikoolidele tema sõnul auasi, mitte teisejärguline ülesanne, paraku on avalik arvamus ülikoolides õpetajakoolitust vähe väärtustav.
«Riigi poolt tuleb noori motiveerida õpetajaks õppima riiklike stipendiumitega, mille rakendamiseks hiljuti vastuvõetud niinimetatud kõrgharidusreformi eelnõu aluse annab,» sõnas Klaas. «Pean õigeks haridus- ja teadusministri ideed välja töötada õpetajakoolituse arendusprogramm Euroopa Liidu struktuurfondide toel aastateks 2014-2020.»
Kultuurikomisjon viib õpetajakoolituse teema riiklikult olulise küsimusena riigikogu täiskokku sügisel.