Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Ülemistel läheb liiklemine veelgi keerulisemaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ummik Ülemiste ristmikul.
Ummik Ülemiste ristmikul. Foto: Liis Treimann

Seoses üle Tartu maantee kulgeva viadukti ehitusega kaob tõenäoliselt juba täna õhtul võimalus pöörata Peterburi teele, kui sõita kas kesklinnast mööda Tartu maanteed või Järvevana teed pidi Ülemiste ristmikule. Selline piirang ja ebamugavus kestab vähemalt sügiseni.


Suured ummikud tekkisid Ülemiste ristmikul juba täna hommikul. Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul oli selle põhjus mitme halva asja kokkusattumine.

«Üks asi oli see, et juhtus liiklusõnnetus, teiseks hakkas üks BMW suitsema, kolmandaks muutusid liiklejad närviliseks ja sõitisd foori keelava tule all ristmikule välja ning blokeerisid teise sõidusuuna ära ja ristmik läks umbe,» selgitas Rüütelmaa.

Ta lisas, et kohale saadeti mupo reguleerijad, kes hakkasid tekkinud ummikut lahti harutama ning mingil hetkel jõudis ka politsei kohale ning hakkas liiklusõnnetusega tegelema.

«Tavaliselt on nii, et kui suur ummik tekib, siis võtab selle lahtiharutamine aega mitu tundi, nii ka täna hommikul,» ütles Rüütelmaa.

Rüütelmaa sõnul saab Ülemiste ristmikul liikluskorralduse osas üht-teist paremaks muuta, näiteks foorirežiimi kohandada, kuid autojuhid peavad igal juhul sellega arvestama, et Tartu maanteelt enam Peterburi teele pöörata ei saa, seda nii kesklinnast kui Järvevana teelt tulles.

Peterburi teele tohivad sõita vaid ühissõidukid ja seal elavad inimesed. Kui keegi teine hakkab «telliskivi» ehk sissesõitu keelava liiklusmärgi alt sisse sõitma, siis tegeleb asjaga politsei.

Rüütelmaa selgitas, et kesklinna poolt tulles saavad autod pöörata korda tehtud Pallasti tänavale ning edasi Majaka tänava kaudu uuesti Peterburi teele sõita. Järvevana teelt või mööda Tartu maanteed linna sisenevad autod peavad aga keerama kas Suur-Sõjamäe tänavale ning mööda Smuuli teed Peterburi teele liikuma või siis sõitma raudteeviadukit alt läbi ning siis Pallasti tänavale keerama. Tuleb teha küll väike ring, aga muud võimalust pole.

«Loomulikult võiks autojuht mõelda, kuhu ta sõita tahab,» ütles Rüütelmaa. «Kui näiteks suund on võetud Piritale, siis oleks mõistlik sõita läbi kesklinna. Samuti võiks hommikul natuke aega varem kodunt välja tulla või võimalusel tipptund ära oodata ja siis liikuma hakata.»

Ülemiste keskuse juures täna pärastlõunal oma autot tankinud Kristo Kaljuvee sõnul tuleb tekkinud olukord lihtsalt ära kannatada. Tema sõidab pidevalt Pirita ja Mustamäe vahet ning on kasutanud selleks Ülemiste ristmikku, kuid nüüd püüab seda kohta vältida – ajakulu on küll suurem, kuid mujalt sõites saab lihtsalt normaalselt liigelda ja ei ole vaja ummikutes seista.

«Muidugi neile, kes esimest korda Tallinna satuvad, on olukord päris keeruline,» ütles Kaljuvee Postimehele.

Taksojuht Enn mainis, et kõige hullem on see, et närvilised autojuhid sõidavad viimasel hetkel Ülemiste ristmikule välja ning blokeerivad niimoodi ka teistest suundadest sõitjate liikumistee. Seda näitas ka tänahommikune juhtum. Kuidas olukorda lahendada, ei osanud ta ütelda, kuid võibolla oleks mõistlik panna välja liikluse reguleerijad, kes lihtsalt ei lase ristmikku kinni sõita.

Ülemiste keskuse parklas seisnud Arno ja Tormi olid seisukohal, et liiklussõlme ehitus võiks kiiremini käia, et jamadest võimalikult ruttu lahti saada. Samas võiksid aga ka autojuhid oma liikumist planeerides arvestada asjaoluga, et Ülemistes võivad ummikud tekkida. Kindel on aga see, et liiklussõlm tuleb valmis ehitada ning ebamugavustega tuleb arvestada.
 

Tagasi üles