Ülemiste liiklussõlme ehituse üks suuremaid ja keerulisemaid rajatisi on raudtee alt kulgev tunnel, mis hakkab ühendama Peterburi teed Järvevana teega. Pool tunnelist on juba peaaegu valmis.
Ülemiste liiklussõlme tunnel võtab kuju
Tunneli kinnine osa on kokku 320 meetrit pikk, millest peaegu pool ehk ligi 140 meetrit on betoneeritud. Peale kinnise osa kuulub tunneli juurde veel kokku 355 meetrit sisse- ja väljasõiduteid ehk ramp, mis ankurdatakse kindlalt pinnase külge, et vesi rampi üles ei tõstaks. Tunnel koosneb kahest omavahel paksu betoonseinaga eraldatud osast, kus tulevikus kulgeb mõlemas suunas kaks sõidurada.
Praegu on pool tunnelist küll betoneeritud, kuid sinna tuleb peale veel liiva-, killustiku ja asfaldikiht ning alles siis on tee valmis. Välja ehitatakse ka korralik sadevete kogumissüsteem, mistõttu ei tohiks suurte sadude ajal tunnelisse vett koguneda.
Teede Projektijuhtimise aktsiaseltsi juhatuse esimees Ilmar Link selgitas täna Ülemiste liiklussõlme ehitusel, et loomulikult tuleb tunnelisse ka sinna sobiv valgustus ning paigaldatakse ventilaatorid, mis peaksid võimaliku õnnetuse puhul mürgised gaasid välja puhuma.
Tallinna kommunaalameti juhataja Ain Valdmann märkis, et uus tunnel toob suures koguses juurde ka täiendavaid hooldustöid. Näiteks lisandub umbes 2000 valgustit ning praegustes hindades tähendab see aastas lisakulu rohkem kui 400 000 eurot, seda nii hoolduseks kui elektri eest tasumiseks.
«Oleme arvutanud, et kui selle liiklussõlme viadukid ja kõik teelõigud on valmis, siis talvel tuleb umbes 60 000 kuupmeetrit lund ära vedada, sest igal pool ei ole võimalik lund lihtsalt vaaludesse lükata,» kinnitas Valdmann. «Kogu objekti tulevane täiendav kulu aastas on umbes 1,3 miljonit eurot. Selleks peame valmis olema. Saame hea asja, aga see ka maksab.»
Link mainis, et peale tunneli rajamise käib ka Järvevana tee ja Tehnika tänava ühenduse, raudteeviadukti ning üle Tartu maantee kulgeva viadukti ehitamine.
Raudteeviadukti üks pool on juba valmis ning rongid saavad sealt üle sõita. Umbes kilomeetri jagu ajutisi rööpaid on üles võetud. Viadukti teine pool, kus edaspidi hakkavad sõitma Edelaraudtee rongid, on praegu töös, kuid rajatise betoonist osa on valmis. Raudteeviadukti alt hakkab läbi käima autoliiklus ning sealt pääseb Tehnika tänavale ja bussijaama poole.
Üle Tartu maantee ehitatava viadukti ehitus käib samuti täie hooga ning juba eelolevast nädalavahetusest alates toob see liiklejatele kaasa päris palju ebameeldivusi, mis kestavad sügiseni.
Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa ütles, et laupäeva öösel vastu pühapäeva suletakse lühiajaliselt Tartu maantee ristmikult väljasõit Peterburi teele, sest maha pannakse uus teekattemärgistus. Samuti on sel ööl Tartu maantee raudteeviadukti all mõlemas suunas vaid üks sõidurada. Pühapäeva hommikust suureneb radade arv kahele, kuid autojuhid peavad ikka tähelepanelikud olema, sest radade laius on minimaalne.
Ülemiste liiklussõlme ehitustööde maksumus on ligi 84 mijonit eurot ning tööd peavad lõppema 30. oktoobriks 2013.