Haridus- ja teadusministeeriumi avalike suhete osakonna konsultant Asso Ladva tõdes, et vene keele õpetamise metoodikas on probleeme. Eksamikeskus kavatseb sügisel kontrollida põhikooli lõpetajate vene keele oskuse reaalset taset.
Ministeerium: vene keele õpetamise metoodikas on probleeme
Postimees uuris haridus- ja teadusministeeriumist, miks ei saa paljud vene keelt võõrkeelena õppivad õpilased seda selgeks. Ladva seletas, et võõrkeelte omandamise eri kiiruse põhjus peitub mitmes asjaolus ja üks neist on keelte erinev keerukus või lihtsus.
«Inglise keel on vähemalt algtasemel lihtsam kui mõni teine võõrkeel, näiteks vene keel,» lausus Ladva, lisades, et selle tulemuseni on jõutud eri emakeelega õppijate jälgimise põhjal. «TÜ õppejõud Ülle Türgi andmetel näib eestlasele neljast võõrkeelest õppimiseks kõige lihtsam olevat inglise keel, seejärel saksa, prantsuse ning kõige keerulisem vene keel.»
Ta lisas, et keele õppimise kiirus sõltub ka keeleõppe motivatsioonist – neil, kes on A-võõrkeelena õppinud inglise keelt, on pahatihti üsna keeruline motiveerida end teisi võõrkeeli õppima.
«Ja vastupidi – need, kes on A-võõrkeelena õppinud prantsuse või saksa keelt, läheb B-võõrkeelena inglise keele õppimine üsna ladusalt. Väidet on kinnitanud mitmed võõrkeeleõpetajad,» sõnas ta.
Ta seletas, et motivatsioon inglise keelt õppida on väga kõrge ning võimalused laialdased.
«Kindlasti aitab inglise keele õppele kaasa ka seda soodustav keskkond. Mitme Euroopa riigi inglise keele õpetajad on väitnud, et noored saavad inglise keele selgeks väljaspool kooli,» rääkis Ladva.
Eelmisel nädalal kritiseeris Eesti Ekspressi ajakirjanik Heidit Kaio vene keele õpetamist Eesti koolides, tuues näiteks, et lastele õpetatakse sõnu, mida argielus vaja ei lähe – näiteks siiami kass või siberi kass.
«Nõustume Eesti Ekspressi artiklis tõstatatud probleemiga, et vene keele õppes esineb probleeme, kuid illustratsiooniks esitatud sõnade õppimine ei ole õnnestunud näide,» vastas Ladva. «Mis puudutab võõrkeele ainekava ja õppekava, siis peamine probleem vene keele õpetamises on lisaks eelpool öeldule eeskätt õpetamise metoodikas.»
Ladva lisas, et praegu on Eksamikeskusele seatud ülesandeks koostada ja läbi viia 2012. aasta sügisel vene keele test, millega analüüsitakse põhikooli lõpetajate vene keele oskuse reaalset taset.
«Riiklikul tasemel saadakse vene keele oskuse kohta teavet tasemetööde, põhikooli lõpueksamite ja riigieksamite tulemuste kaudu,» tõi ta välja. «Välishindamises ei sea haridus- ja teadusministeerium vene keelt teistest õppeainetest olulisemale kohale ning selle õpetamist kontrollitakse samadel alustel nagu teistegi õppeainete õpetamist.»