Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Maanteeamet kinnitab: Pärnu ümbersõit saab tänavu valmis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ehitajate tee.
Ehitajate tee. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Kuna üks pool Pärnu ümbersõidust pidi valmima juba üle-möödunud aastal ja teine pool mullu sügisel, tekib küsimus, kas tänavu saavad need tööd lõpuks ometi tehtud. Maanteeamet kinnitab, et tee valmib sel aastal.

Plaani järgi peaks Pärnu ümbersõit valmima käesoleva aasta oktoobris. Kuna antud tee-ehitus venib juba aastaid, uuris Postimees maanteeametilt, kas see nende hinnangul nii ka läheb.

«Maanteeameti hinnangul valmib objekt sellel aastal,» kinnitas maanteeameti Lääne regiooni planeeringute osakonna peaspetsialist Gregor Reimets. Ta seletas, et kuna tegemist on linnasisese lõiguga, siis on enne asfalteerimist vaja teostada palju maa-aluseid töid ehk erinevate trasside ehitust.

«See võib kõrvaltvaatajale tunduda aeglase ning mitte väga intensiivse tööna, kuid ilma selleta ei ole võimalik alustada aluste ja katendikonstruktsioonide ehitusega,» selgitas ta.

Tallinna maantee ristmikul käib praegu killustikaluse ehitus. See valmib järgmise nädala alguseks ning peale seda alustatakse esimese kihi asfalteerimisega.

«Ehitajate teel valmivad killustikalused ja lähinädalal lubab töövõtja alustada asfalteerimistöödega Pärnu Haigla ees asuval lõigul,» lisas Reimets.

Ehitajate teel käib trasside ehitus Raba, Savi ja Niidu tänava ristmikul. Oja tänava killustikalus valmib sel nädalal ning peale seda alustatakse asfalteerimisega. Rohelisel tänaval alustatakse killustikaluse ehitust homme.

Reimets lisas, et jalg- ja jalgrattateede aluste ehitus käib praegu terve Ehitajate tee ulatuses.

Läänepoolsel ühendusteel toimub liiklussaarte ja ringristmike ning jalg- ja jalgrattateede aluste ehitus.

Sauga silla ehitusel teostatakse tekiplaadi raketise paigaldamise ettevalmistustöid . Valminud on kalda- ja jõesambad. Müraseinte vundamentide ehitus algab sellel nädalal.

Ümbersõidule on planeeritud mitu jalakäijate tunnelit, mis aga kohati peaaegu laeni vett täis jooksid. Reimets seletas, et hetkel teostatakse tunnelitel hüdroisolatsiooni töid.

«Vete ärajuhtimiseks tunnelitest on võimaluste piires teostatud väiksemaid muudatusi, et minimaliseerida tunnelitesse suubuvat veekogust,» kinnitas ta. «Ehitajate tee tunnelid jäävad toimima koos pumplatega. Lääneühendusel on tunnelid ümberprojekteeritud nii, et vete äravool toimuks isevoolselt.»

Algselt sõlmis maanteeamet Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ehituslepingu 2009. aasta 23. septembril ja läänepoolse ühendustee ehituslepingu 2009. aasta 3. novembril konsortsiumiga, mida juhtis Koger & Partnerid. Ülemöödunud aasta suvel sai konsortsiumi juhtivpartneriks Binders.

Ehitajate tee pidi valmima mullu sügisel ning läänepoolse ümbersõidu valmimise tähtaeg oli 2010. aasta 15. oktoobril.

Eelmise aasta 16. märtsil saatis maanteeamet Bindersi ning Koger & Partnerite esindajatele avalduse ehituslepingute lõpetamise kohta. Varem oli Binders teatanud, et loobub lepingute täitmisest.

2. septembril 2011 kirjutasid maanteeameti ja Lemminkäinen Eesti ASist, AS TREFist ja AS Teede REV-2st koosneva konsortsiumi esindajad alla Pärnu ümbersõidu Ehitajate tee ja Läänepoolse ühendustee lõpuniehitamiseks.

Ehitustööd lähevad maksma 27 160 114 eurot ja 80 protsenti sellest summast tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Tagasi üles