Kui 2009. aasta septembris alustatud uuringusse kaasatud 150 riskiõpilasest polnud ohtu koolist välja langeda vaid igal kolmandal, siis nüüdseks on väljaspool sellist ohtu 54 protsenti neist, rääkis projekti raames uuringuid teinud sotsioloog Iris Pettai.
Paranes laste õppeedukus, käitumishinne, enesetunne ja tervislik seisund, vähenes füüsiline vägivald nende suhtes, lastel oli vähem kokkupuuteid politsei ja nõustamiskomisjoniga, samuti suurenes nende soov edasi õppida.
Projekti raames tegelesid tugispetsialistid riskilastega süvendatult igal nädalal. «Projekt näitas, et nende noorte inimestega tegelemiseks on vaja pikaajalist, pidevat ja tarka mõjutusprotsessi. See kaks ja pool aastat tõestas, et aeg on kõige suurem tulemuslikkuse tegur,» rääkis sotsioloog Ivi Proos.
Kahe ja poole aasta jooksul toimunud tööd nimetas Ivi Proos peamiselt nõustamisprotsessiks, mille käigus nad tegelesid valitud õpilastega iganädalaselt. Kui palju aega selleks kokku kulus, uuringus esile ei toodud, kuid Proos nimetas seda väga ajamahukaks tööks.
Kõige enam suheldi õpilase klassijuhatajaga, pidevalt kontrolliti tema toimetulekut lapsele rasketes ainetes. «Väga oluline oli käitumise analüüs koos õpilasega – õpetati probleemidega õpilast iseenda käitumise üle mõtlema, seda analüüsima.
Lisaks jälgiti tema suhteid klassikaaslastega, edasijõudmist teistes ainetes. Suheldi ka vanematega ning analüüsiti kodust olukorda. «Väga delikaatne teema on just see, kuidas kodu kõige tõhusamalt kaasata,» tõdes Proos. Lisaks loodi nii koolisisene abivõrgustik teiste õpetajate ja kooli juhtkonna toel ning kooliväline teiste projektis osalenud tugispetsialistidest.