Seletatav on see sellega, et liite ja omavalitsusi juhivad ühed ja samad inimesed ning kuna nii liidul kui ka omavalitsusel tuleb juhinduda paljuski samadest nõuetest, on ka nende vastu eksimise põhjused sarnased.
Riigikontroll leidis, et seitsmes maakondlikus liidus oli juhatuse liikmetele, tegevjuhile või töötajatele makstud tasusid või hüvitisi ilma pädeva juhtimisorgani või tegevjuhi otsuseta.
Niiviisi makstud tasude ja hüvitiste summa oli liitude peale kokku auditeeritud perioodil ca 60 000 eurot.
Üksikutel juhtudel oli tehtud otsuseid osta kaupu või teenuseid iseendaga seotud ühingutelt või siis määrata toetus endaga seotud ühingutele.
Puuduste loetellu tuleb lisada ka asjaolu, et alati ei olnud ostude tegemisel järgitud riigihangete seadusest tulenevat hangete head tava ning seitse omavalitsusliitu ei olnud riigikontrolli hinnangul parimate ostutingimuste saamiseks näinud vaeva otsida mitut pakkujat.
Maakondlike omavalitsusliitude tähtsust maakonna elanike jaoks tuleb riigikontrolli väitel aga näha laiemalt kui vaid huvina liitudele usaldatud raha korrektse kasutamise vastu.
Liidud on omavalitsuste jaoks võimalus korraldada oma ülesannete täitmist ühiselt ning see peaks aitama parandada ka elanikele osutatavate avalike teenuste kättesaadavust ja kvaliteeti.
Ülevaates maakondlike omavalitsusliitude tegevuse kohta leiab riigikontroll, et omavalitsuste koostöö maakondliku omavalitsusliidu tegevuse raames on olnud suuresti projektipõhine.
Kaalukamaid ülesandeid ei ole liidu korraldada antud. See on näitab, et liidud ei ole ka praeguste tingimuste juures kasutanud kõiki võimalusi, ja pakub mõtlemisainet, kuidas omavahelisi kokkuleppeid püsivamaks muuta.