Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Mõnel pool linnas kaovad mõttetud kiiruspiirangud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kiiruspiirang.
Kiiruspiirang. Foto: Liis Treimann

Umbes pool aastat tagasi kadus Tallinnas 30-kilomeetrise tunnikiiruse liiklusmärk Luise tänavalt, nüüd võetakse teises kvartalis maha samasugused märgid ka Pirital Kose ja Pärnamäe teelt. Pirita linnaosas kaob 30-kilo­meetrise tunnikiiruse märk Kose teel Purde tänava ja Narva maantee vaheliselt lõigult ning Pärnamäe teelt Randvere tee ja Kloostrimetsa tee vaheliselt lõigult, kuna nendes kohtades see kiiruspiirang ei õigusta end.




Pirita linnaosa vanem Tiit Terik märkis, et nende kahe teelõigu kiiruspiirangute mahavõtmist on arutatud nii Tallinna transpordiametis kui ka linnaosavalitsuses ja halduskogus.

«Ma tean, et vahetult nende teelõikude ääres elavad inimesed on öelnud, et kiiruspiirangu kaotamine ei ole ehk parim mõte, aga liiklusasjatundjad lähtuvad teistsugustest kriteeriumidest ning ohutuks liiklemiseks on seal võimalused kindlasti olemas,» ütles ta.

Pirita linnaosa linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Risto Kask ütles, et eesmärk on viia kiiruspiirangud ja tegelikud kiirused omavahel vastavusse. Tema sõnul ei ole 30 kilo­meetrit tunnis sobilik kiirus magistraalteel, kus liiguvad ka liinibussid. Kõnealustel teelõikudel on olemas kõnniteed ja eeldused ohutuks liiklemiseks.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul hindasid liiklusasjatundjad olukorda Kose ja Pärnamäe teel ning jõudsid järeldusele, et 30-kilomeetrise tunnikiiruse piirang ei täida nendel lõikudel tõesti oma eesmärki.

«Kui tekib vajadus liikluskorraldust nendel lõikudel muuta, siis kindlasti seda ka tehakse. See tähendab, et praegune lahendus ei ole sada protsenti lõplik,» ütles ta.

Luise tänavalt kadus 30-kilomeetrise tunnikiiruse märk juba umbes pool aastat tagasi. Rüütelmaa sõnul ei ole pärast seda seal üleliigse sõidukiiruse tõttu ühtegi liiklusõnnetust juhtunud. Autod liiguvad keskmiselt 40–50 kilomeetrit tunnis ja see kiirus õigustab end igati.

Üks koht, kus sõidukiirust umbes paar kuud tagasi osaliselt tõsteti, asub Tartu maanteel lennujaama ja Mõigu asula vahel. Seal tohib nüüd õhtu- ja öötundidel sõita 70 kilomeetrit tunnis, kuna sel ajal on liikluskoormus teel väike ja jalakäijaid pole üldse.

Rüütelmaa sõnul ei ole vaja mõttetuid kiiruspiiranguid kehtestada. «Meie eesmärk on see, et liiklejad saaksid sõita mugavalt, ohutult ja sujuvalt,» lausus ta. «Jälgime olukordi liikluses ja kui need muutuvad ohtlikuks, siis tuleb midagi ette võtta. Ohutus eelkõige.»

Pirita teel langetati mingil ajal piirkiirus 50 kilomeetrini tunnis, kuna kiirused kasvasid järsult. Rüütelmaa sõnul on seal olukord keerulisem, sest teel on mitu ülekäigurada ja õnnetuseoht suurem. Seal on aga võimalik lubada õhtusel ja öisel ajal sõita 70ga. Asjatundjad uurivad praegu olukorda.

Sõiduõpetaja ja liiklusasjatundja Johannes Pirita ütles, et 30-kilomeetrise kiiruspiirangu märgid on tühi töö. Luise tänaval näiteks oli see märk mõttetu, sest tänavat ületavaid jalakäijaid seal peaaegu pole.

«Paistab, et transpordiametil on õige poliitika, kui nad neid kiiruspiiranguid maha võtma on hakanud,» lausus ta.

Tagasi üles