Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Kolmerajaliste maanteede projekti enne 2015. aastat ei tule

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Teetööd.
Teetööd. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Maanteeamet teatas, et tegeleb praegu kolmerajaliste maanteedega seotud eeltöödega, kuid projektiga saaks alustada pärast seda, kui uus finantsperiood on alanud ehk parimal juhul 2015. aastal.

Vajadus kolmerajaliste maanteede järgi tuleneb eesmärgist muuta meie põhimaanteed, mis on valdavalt kaherajalised, ohutumaks.

«Maanteeamet valmistab ette lähteülesannet ja tehnilist kirjeldust, mille alusel hakatakse koostama Ääsmäe–Kernu lõigu eskiislahendust,» tutvustas maanteeameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Allan Kasesalu praegust seisu. «Eskiislahenduse ühe alternatiivina kaalutakse, kas antud lõigus on mõistlik kolmerajaliste (2+1) maanteelõikude rajamine.»

Sellele järgneb tee-ehitusprojekti koostamine.

«Kuna juba on olnud juttu kolmerajalise mudeli kasutamisest ka mujal, siis konkreetselt peetakse silmas Põltsamaa–Tartu lõiku, kus tuleks kolmerajaliste maanteelõikude eskiisidega oodata kuni Ääsmäe–Kernu lõigu eskiisi tulemused teada,» selgitas ta. «Siis oleks vajadusel võimalus Põltsamaa–Tartu lõigu lähteülesannet ja tehnilist kirjeldust korrigeerida.»

Kasesalu sõnul võiksid möödasõidurajad vahelduda umbes 2-3 km järel. Ehk 2-3 km on ühes suunas kaks rada ja siis järgmised 2-3 km teises suunas. Lõplikult lahendatakse radade pikkused projektiga, sest need sõltuvad konkreetsest tingimustest nagu näiteks teemaa laius, plaanikõverikud jms.

«Kuigi maanteeamet tegeleb n-ö eeltöödega, saaks projektiga alustada pärast seda, kui uus finantsperiood on alanud ehk parimal juhul 2015. aastal,» kinnitas Kasesalu.

Tagasi üles