Infotelefonid 1188 ja 1182 ei näita enam oma kodulehtedel eraisikute mobiilinumbreid, kuna seda hakkasid ära kasutama telefoni teel müügitöö tegijad.
Telefonimüüjad sundisid infoliine eraisikute numbreid peitma
Telemedia Eesti ja Ekspress Hotline’i turundusprojektide juht Triin Vesper ütles Postimehele, et viimastel kuudel on viiekordistunud rahulolematute inimeste hulk, kes nõudsid oma andmete veebikataloogist eemaldamist. «Olime sunnitud inimeste privaatsuse kaitseks telefoninumbrite kättesaadavust elektroonilises infokataloogis piirama,» ütles Vesper.
Ta lisas, et samuti on iga andmebaasi haldamine seotud kuludega, mis infoliinid seni enda kanda võtsid. «Olukorras, kus meie poolt pakutavat tasuta teenust kasutatakse teiste ettevõtete poolt ärilistel eesmärkidel, ei ole me kohustatud niisugust andmebaasi kasutuses hoidma,» lausus Vesper.
Ta tõi välja, et andmete eemaldamise soovi põhjusena mainisid inimesed näiteks konkureerivate sideoperaatorite telefoni teel tehtavaid pakkumisi ning ebavajalike teenuste ja toodete müüki.
«Oleme valmis kaaluma veebikataloogi andmete tasuta kättesaadavaks tegemise taastamist juhul, kui leiame võimaluse sellise tehnilise lahenduse väljatöötamiseks, mis võtab arvesse eraisikute huve ja õigusi ning kaitseb isikuandmeid soovimatute kommertspakkumiste eest,» ütles Vesper.
Selle kohta, kas numbrite salastamine on infoliinile tööd juurde andnud, märkis ta, et sellist statistikat ei ole veel tehtud, sest veebikataloogis on inimeste andmete piiramine kestnud vaid nädal aega, kuid märkimisväärset kõnede arvu kasvu pole see kaasa toonud.