/nginx/o/2025/04/23/16793667t1h743e.png)
Aprilli teises pooles tuli Eestis müügile BYD värske esiveoline täiselektriline crossover ATTO 2, mis üllatab autosõpru rikkaliku varustuse, heade sõiduomaduste, lennuka disaini ning soodsa hinnaga - ATTO 2 saab kätte juba vaid 29 990 euroga.
ATTO 2 on suuruselt natukene väiksem kui ATTO 3, olles 4310 mm pikk, 1830 mm lai ja 1 675 mm kõrge (ehk 145 mm lühem ja 45 mm kitsam kui linnamaastur ATTO 3). ATTO 2 teljevahe on 2620 mm ning pagasiruum maht 400 liitrit, tagaistmete allaklappimisel suureneb see aga lausa 1340 liitrini.
/nginx/o/2025/04/23/16793666t1h2580.png)
ATTO 2 on üks nendest autodest, mille puhul on välised ja sisemised parameetrit omavahel lausa tülis: hoolimata välisest kompaktsusest hiilgab BYD uus crossover ruumikusega: näiteks artiklit kirjutades mahutasime autosse kenasti kaks täiskasvanut, kaks teismelist noorukit ning turvatoolis istuva beebi.
Kui tagaistmel istudes võivad ehk kolm laiaõlgset kodanikku tõesti hätta jääda, siis põlveruumi osas seda muret ei teki: ATTO 2 salongi kujundamisel ja tagaistujate põlveruumi kavandamisel on auto gabariitidest võetud maksimum. Siinjuures peab kõrvalepõikena mainima, et esiistmete nihutamine optimaalseima sõiduasendi leidmiseks on imelihtne põhjusel, et ATTO 2 puhul kuuluvad elektriliselt reguleeritavad esiistmed standardvarustusse.
/nginx/o/2025/04/23/16793668t1h9af8.png)
Sõiduomadusteltki on ATTO 2 justkui suurem auto, kui seda arvata võiks: vedrustus on piisavalt konkreetne, kuid samas teekonarusi neelavalt pehme. Ning kuigi BYD on ATTO 2 puhul soovinud luua pigem kompaktset linnamaasturit, saab 160 km/h tippkiirusega masin maanteel 120 km/h sõites imehästi hakkama – auto jääb rahulikuks, vaikseks ja konkreetseks.
Linnas sõites paistab ATTO 2 silma särtsaka teravusega, sest 130 kW arendav jõuallikas viib auto paigalt kiiruseni 100 km/h 7,9 sekundiga. Sealjuures on elektriautole kohaselt mootori tõmme ühtlane, jõuline ning sujuv.
Aku on osa kandevkerest
Oma head sõiduomadused võlgneb ATTO 2 paljuski oma CTB- tehnoloogiale.
Ah et mis on CTB? Vastus on lihtne: CTB (cell to body) puhul täidab aku ülemine osa ühtlasi sõiduki põranda rolli, suurendades seeläbi nii kere jäikust kui muutes sõiduki raskuskeseme madalamaks. Lisaks paranenud ohutusele ja paremale dünaamikale võimaldab CTB-tehnoloogiast tulenev efektiivsem ruumikasutus kasutada ka suurema mahutavusega akut.
Kui juba akust rääkida, siis kompaktsele crossoverile annab energiat 45,1 kWh mahutavusega täielikult koobaltivaba (LFP) liitium-raudfosfaat plaataku (Blade Battery), mis on loodud töötama nii kuumas kui külmas kliimas. Kiirlaadijaga saab aku 10 protsendilt 80 protsendini laadida 37 minutiga, kolmefaasilise 11 kW laadija abil saab aku täielikult täis laadida 5,5 tunniga. Siia on hea lisada, et WLTP kohaselt on auto keskmine sõiduulatus 312 km, linnas saab ühe laadimisega läbida kuni 463 km.
Akupank ja karaokemasin 2in1
ATTO 2 standardvarustuses on nii 17-tollised valuveljed, LED-esi- ja tagatuled, nutitelefoni või kaardiga toimiv NFC-lukustussüsteem, vegannahast istmed, soojuspump ning V2L-võimekus (Vehicle-to-Load), mis võimaldab elektriautot kasutada matkal olles või elektrikatkestuse ajal elektriseadmete toiteallikana.
Nagu enne sai mainitud, kuuluvad ATTO2 standardvarustusse ka elektriliselt reguleeritavad esiistmed, kõrgema varustustasemega mudelil lisanduvad ka istmesoojendused ja soojendusega rool. Keskkonsoolis on olemas nii topsihoidjad, käetugi kui panipaigad. Enimkasutatavate kiirfunktsioonide (nagu esiklaasi soojendus ja helitugevuse reguleerimine) jaoks on armatuurlaual olemas füüsilised nupud. Lisaks saab ATTO 2 erinevaid funktsioone (nende seas ka kliimaseadet ja elektriaknaid) juhtida häälkäsklustega, alustades vestlust sõnadega „Hi BYD“.
Kõigil ATTO 2 mudelitel annab juhile teavet 8,8-tolline digitaalne näidikupaneel, infotainment-ekraani pakutakse kahes suuruses: soodsama Active varustuse puhul tuleb kaasa 10,1-tolline ja rikkalikuma Boost varustustasemega 12,8-tolline ekraan. Auto meelelahutussüsteem toetab nii Spotify, YouTube, Zoom kui Amazon Music rakendusi, tarkvara värskendamine käib juhtmevabalt.
/nginx/o/2025/04/23/16793670t1h974d.png)
Mitmikpuute funktsioon võimaldab ka Android Auto või Apple CarPlay kasutamise ajal kolme sõrmega üles-alla libistades reguleerida salongi temperatuuri ning küljelt-küljele libistades muuta salongiventilaatori kiirust. Lisaks saab soovi korral keskekraani alumises osas asuvat kiirvalikuriba personaliseerida – ikoonide asukohta saab sõrmega libistades hõlpsasti ümber korraldada. Loomulikult saab ATTO 2 salongi temperatuuri eelseadistada ning istmesoojendust aktiveerida BYD nutirakenduse abil.
Auto info- ja meelelahutussüsteem sisaldab ka karaokefunktsiooni, koostöös karaoke tarkvarabrändiga Stingray loodud süsteemi saab kasutada valikulise mikrofonitarvikuga. Erinevates keeltes laule pakkuv süsteem töötab auto sisekõlarite kaudu, laulusõnad kuvatakse keskekraanile.
/nginx/o/2025/04/23/16793671t1he644.png)
ATTO 2 puhul saab öelda, et standardvarustusse kuuluv juhiabide loetelu on pehmelt öeldes muljetavaldav: olemas on nii juhi jälgimissüsteem (DMS), adaptiivne ja intelligentne püsikiirusehoidja (ACC/ICC), nutikas kiiruspiirangute jälgimine ja järgimine, sõiduraja hoidmise abiline, sõiduraja vahetamise abiline (LCA), pimenurga jälgija (BSD), ukse avamise hoiataja (DOW), liiklusmärkide tuvastaja (TSR), automaatne hädapidurdaja (AEB), veojõukontroll, mägipidur, eesmise ja tagumise kokkupõrke hoiataja (FCW, RCW) ning hädapidurdusfunktsiooniga tagurdamisabiline (RCTA, RTCB).
Boost varustustaseme puhul kuulub standardvarustusse ka 360-kraadine parkimiskaamera.
BYD ja BYD Auto
1995. aastal taaslaetavate akude tootjana asutatud BYD tegutseb tänaseks mitmes valdkonnas, pakkudes lahendusi nii autotööstuses, raudteetranspordis kui taastuvenergia ja elektroonika valdkonnas. Ettevõttel on üle 30 tööstuspargi nii Hiinas, Ameerika Ühendriikides, Kanadas, Jaapanis, Brasiilias, Ungaris kui Indias.
BYD uue energia sõidukite jalajälg hõlmab 6 kontinenti, 96 riiki ja regiooni ning üle 400 linna. Ettevõte on noteeritud Hongkongi ja Shenzheni börsidel ning kuulub Fortune Global 500 ettevõtete hulka. Fortune Global 500 on aasta edetabel maailma suurimatest ettevõtetest, mille koostab USA äriajakiri Fortune.
BYD Auto asutati 2003. aasta, ettevõte keskendub täiselektriliste ja pistikhübriidsõidukite arendamisele. BYD auto valduses on kõik elektriautode tootmise võtmetehnoloogiad, sealhulgas akude, elektrimootorete, elektroonikakontrollerite ja autotööstuse pooljuhtide tootmine.
BYD on maailma esimene autotootja, kes lõpetas sisepõlemismootoriga autode tootmise, keskendudes täielikult elektrisõidukitele. Ettevõte on püsinud Hiina uue energia sõiduautode turu liidrina juba 10 aastat järjest.
Viimastel aastatel on BYD autotööstusesse toonud mitmeid tehnoloogilisi uuendusi, sealhulgas Blade Battery plaataku, DM-i ja DM-p hübriidtehnoloogiad, e-Platform 3.0, CTB (Cell-to-Body) ja iTAC süsteemid, DiSus nutika kere juhtimissüsteemi ning XUANJI arhitektuuri.
BYD Europe asub Hollandis ning on BYD Groupi esimene välismaine haru. Ettevõte on pühendunud BYD Auto rahvusvahelise kaubamärgi arendamisele.