„Rimi vahvad faktid on ühest küljest meelelahutuslik ajaviide, teisalt pakuvad need võimalust oma tarbimisharjumusi ka päriselt analüüsida. Positiivseid muutusi on näha mitmes valdkonnas – tarbijad valivad üha harvemini pabertšeki ja kilekoti, mis viitab teadlikumatele ja keskkonnasõbralikumatele valikutele meie inimeste seas,“ selgitas Rimi Eesti ostujuht Marilin Jürisson.
Rimi analüüs näitas, et eestlased säästsid Rimis keskmiselt 151 eurot aastas, leedukad 110 eurot ja lätlased 244 eurot. Kokku kogunes Rimi Eesti kliendikaardi omanike kontodele üle 5.5 miljoni euro, Lätis üle 12 miljoni ja Leedus ligikaudu 5 miljonit eurot.
Kuidas ostleb keskmine Rimi klient?
Eestis, Lätis ja Leedus moodustab pea 17% ostukorvist puu- ja köögiviljad ning eestlane pani eelmisel aastall ostukorvi ca 6 kilo banaane. Lätlased, olles veidi suuremad banaanisõbrad, ostsid keskmiselt 7 kilogrammi, samas kui leedukate kogus oli väiksem, piirdudes 4 kilogrammiga.
Eestlaste lemmikpäev ostlemiseks on reede, millele järgnesid esmaspäev ja laupäev. „Reede populaarsus tuleneb suuresti Tervisereedest, mis teeb puu- ja köögiviljad soodsamaks. Inimesed on selle harjumuse kenasti omaks võtnud ning sätivadki suuremate ostude tegemise just nädalalõpu peale,“ ütles Jürisson, lisades, et veel mõne aasta eest oli kõige populaarsem ostupäev teisipäev. Reede on kõige populaarsem päev ostlemiseks ka meie naabrite seas.
Positiivse trendina on vähenenud nii pabertšekkide kui ka kilekottide kasutamine. Näiteks Eestis tõi keskmine Rimi klient aasta jooksul koju ligi 7 meetri jagu tšekke. Lätis oli tšeki pikkus 11 meetrit ja Leedus 5 meetrit. E-tšekkide pikkus oli Eestis 9, Lätis 13 ja Leedus 6 meetri pikkused. Kilekottide kasutamine vähenes samuti – vaid iga kümnes eestlane kasutas kilekotti oma ostude kojuviimiseks. Võrreldes meie naabritega on eestlased ka aktiivsed iseteeninduskassade kasutajad - koguni 50% klientidest eelistavad seda, kui lätlastest vaid 38% ja leedulastest 44% maksavad oma ostude eest iseteeninduskassas.
Keskmine eestlane tõstis kümne kuu jooksul oma ostukorvi 149 erinevat toodet. Võrdluseks, lätlased ostsid 204 erinevat toodet, samas kui leedukate number piirdus 116-ga.
Eestlased külastasid Rimi kauplusi aasta jooksul keskmiselt 42 korda, olles Baltikumi keskmikud. Leedus külastati Rimi keskmiselt 29 korda, kuid lätlased olid selgelt kõige aktiivsemad, tehes seda 63 korral. Eestis olid populaarseimad kauplused Ülemiste, Lõunakeskuse, Lasnamäe Centrumi, Kaubamajaka ja Sõpruse Rimid. Jürissoni sõnul on külastuste arv aastatega suurenenud, kuna inimesed käivad tihedamini poes, et osa saada sooduskampaaniatest ja allahinnatud toodetest.
Baltimaades poodlesid Rimides enim lätlased, kellele järgnesid eestlased ja siis leedukad.