Päevatoimetaja:
Margus Martin
Saada vihje

Riigiinfo telefoninumbrilt tehakse petukõnesid

Copy
Petukõne.
Petukõne. Foto: ChatGPT / Tomi Saluveer

Häirekeskusele on laekunud teateid, et kelmid kasutavad riigiinfo telefoni või sellele sarnast numbrit petukõnede tegemiseks. Asutus rõhutab, et riigiasutused ei küsi paroole ega kaardiandmeid.

«Inimestele on helistatud numbritelt 61247 ja +372 600 1247, millest viimane on riigiinfo telefoni ametlik pikk number. Samuti on võetud ühendust suhtlusrakenduse Telegrami kaudu, kus kasutatakse numbrit 1247. Petturid tutvustavad end kui politsei töötajad, kelle sõnul on probleeme krediidiga, mistõttu soovivad inimest aidata. Meile teadaolevalt on kõned venekeelsed. Petukõnedele omaselt küsitakse paroole ja teisi andmeid, et mure lahendada. Oluline on meeles pidada, et riik ei küsi paroole ega krediitkaardi andmeid,» selgitas häirekeskuse kriisijuht Janek Murakas.

Muraka sõnul võib kodanik kõne saada riigiinfo telefonilt, kui eelnevalt helistas numbrile 1247 ja liin oli hõivatud, helistaja on soovinud tagasihelistamist või kui vastavasisuline palve on tulnud koostööpartnerilt. «Riigiinfo telefoni operaator võtab inimesega ühendust üksnes eelneval kokkuleppel, näiteks andmaks lisainfot. Erandjuhtudel oleme helistanud Eestis asuvatele inimestele, kui seda on palunud koostööpartner. Näiteks aastatel 2022–2024 helistasime Eestis viibivatele Ukraina sõjapõgenikele ning 2023. aastal andsime inimestele teada vajadusest uuendada ID-kaardi sertifikaate. Sellistel juhtudel teeme alati avaliku eelteavituse ja lisame info oma kodulehele www.häirekeskus.ee,» rääkis Murakas.

Tagasi üles