Võrreldes naastrehviga kulutab lamellrehv vähem asfalti, mis vähendab Haidaku sõnul tänavate remontimise vajadust. See omakorda panustab ringmajandusse ning hoiab kokku kohaliku omavalitsuse raha. „Teiseks tekitavad lamellrehvid vähem müra. Liiklusmüra on ebameeldiv nii kõrvale kui ka üldiselt tervisele kahjulik. Seega iga võimalus müra vähendada on tervitatav,” lisab ta.
Vähem on teada, et rehvide, teekatte, teemärgistuse ja asfalti kulumisega jõuab õhku, pinnasesse ning veekogudesse ning ka meie toidulauale tohutul hulgal kahjulikke peenosakesi, sealhulgas mikroplasti. Lisaks mikroplastireostusele on sel negatiivne mõju ka tervisele. „Lamellrehvide kasutamisega paiskub keskkonda vähem tervisele kahjulikke peenosakesi, mis omakorda tähendab puhtamat linnaõhku,“ räägib Haidak.
Vanade rehvide vastuvõtu ja ümbertöötlusega tegelev Estonian Tire Recycling MTÜ tegevjuht Kaur Kuurme nendib, et kui inimesed sõidavad oma autodega põhiliselt põhimaanteedel ning linnas, on väga õige valik lamellrehv. Küll aga ei tohiks tema sõnul kasutada lamellrehve aastaringselt, sest lamellrehv kulub soojades tingimustes kiiresti ega pruugi järgmisel talvel olla enam sõidukõlbulik. MTÜ Rehviringluse juhatuse liige Einar Teesalu lisab, et rehvimüüjad soovitavad nii linnas kui ka hooldatud magistraalteedel kasutavate sõidukite puhul põhjamaiseid lamellrehve. Eelistada tuleks tuntud tootjate premium-rehve, mis on mõeldud just nimelt põhjamaistesse teeoludesse, ja jälgida, et rehvi küljel oleks kolme terava mäetipu tähis, mille sees on lumehelbeke.
Miks eelistavad osad inimesed endiselt naastrehve? Naastrehvid omavad peamist eelist hooldamata teedel jäistes tingimustes ning mustal jääl, mis tekib temperatuuri kõikumisel +1 ja -1 vahel. Samas on teadlaste arendustöö tulemusena tänased lamellrehvid omadustelt sarnased naastrehvidega, nii et linnas tasub kindlasti eelistada lamellrehve, kuna naastrehvidega lumeta teedel sõitmine lõhub asfalti ja tekitab peentolmu. Tänavatolm on aga seotud kõrgenenud riskiga mitmete tervisemurede tekkimiseks ja paraku ka oodatava eluea lühenemisega. Tartu Ülikooli teadlaste ja Eesti Keskkonnauuringute Keskuse uuringu kohaselt põhjustas õhusaaste 2020. aastal Eestis keskmiselt 1179 varajast surma, mis teeb kokku 14 179 kaotatud eluaastat ja mille tervisemõju rahaline ekvivalent hinnatakse 666 miljonile eurole.