Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Uus EX90 – mugav ja suure sõiduulatusega Volvo lipulaev

Copy
Artikli foto
Foto: Info-Auto

Volvo EX90 on tõsiselt veenev elektrisõiduk, mis oma seitsme istekohaga hõlmab esmaklassilist turvalisust, tehnikat ja vapustavat interjööri.

Uus Volvo EX90 tõuseb elektriautode üldpildis hästi esile. Tegemist on elektriautonduses märkimisväärse edasiminekuga, pika ja uhke sammuga nii välimuse ja sõiduomaduste kui ka tehnoloogia ja turvalisuse osas.

Uus Volvo EX90 tõuseb elektriautode üldpildis hästi esile.

Mõne sõnaga tehnoloogilist alust kokku võttes: seitsmekohaline EX90 on ehitatud kontserni SPA-2 platvormile, mis tähendab pikka, peaaegu kolmemeetrist teljevahet. Samale alusele on loodud ka näiteks Polestar 3. Auto pikkus ületab ligi nelja sentimeetriga viie meetri piiri ja nii mahubki sõidukisse vajadusel ka kolmas istmerida. Ennekõike meeldib kolmandas reas sõita lastel ja teismelistel, kes tunnevad end seal justkui omaette. Kolmandat istmerida kasutades mahutab auto pakiruum 310 liitrit, kui aga kolmas istmerida nupust põrandasse lasta, kasvab pakiruum 655 liitrini. Kui nüüd ka teine istmerida maha klappida, siis saame tulemuseks juba väikekaubiku mõõtu pagasiruumi: koguni 1915 liitrit. Tehke järele, võiks öelda.

Uus täiselektriline Volvo EX90.
Uus täiselektriline Volvo EX90. Foto: Info-Auto

Suur sõiduulatus ja kiire laadimine

Kõigil EX90-tel on tohutu suur, 111 kWh aku (sellest kasutatav on 107 kWh), mis on üks suurimaid akusid Euroopas müüdavatel elektriautodel. Hiiglaslik aku ja viimistletud voolutarbimine annavad keskmiseks sõiduulatuseks ühe laadimisega kuni 614 km. Voolutarve on keskmiselt 20,7-20,8 kWh/100 km, linnas jääb voolutarve napilt alla 16 kWh/100 km, mis teeb sõiduulatuseks linnas lausa kuni 760 km. Kiitust väärib ka 250 kW kiirlaadimine, mis tähendab, et isegi nii suure aku saab 30 minutiga laadida kümnelt protsendilt kaheksakümnele protsendile. EX90 on ka esimene Volvo, mis toetab kahesuunalist laadimist.

Esialgu on EX90 saadaval kahes versioonis. Mõlemad versioonid on varustatud kahe elektrimootoriga ja nelikveoga. Etteruttavalt saab öelda, et edaspidi on oodata ka ühe elektrimootoriga varianti. Baasversiooni Recharge Twin Ultra kaks elektrimootorit toodavad kokku 300 kW ja 770 Nm, aga tippmudelil Performance on vastavad näitajad 380 kW ja 910 Nm.

EX90 on esimene Volvo, mis toetab kahesuunalist laadimist.

Seitme istekohaga täiselektriline Volvo EX90 on seest mugav ja ruumikas.
Seitme istekohaga täiselektriline Volvo EX90 on seest mugav ja ruumikas. Foto: Info-Auto

Võimas ja võimekas

Et uued Volvo EX90 elektrisõidukid on võimsad ja kiired, näitab kõnekalt kasvõi sprindiaeg 0-100 km/h. Kahest versioonist kiirem lippab 0-100 km/h vaid 4,9 sekundiga, baasversioonil kulub aega sekundi võrra kauem. Kui küsida, kui kiiresti saab uue EX90-ga sõita, siis Volvodele omaselt on uutel sõidukitel lõppkiirus piiratud 180 km/h. Ka see on osake Volvode esmaklassilisest turvalisusest.

Võimsust ja kiirust näitab kõnekalt sprindiaeg 0-100 km/h vaid 4,9 sekundit.

Kui veel numbritest rääkida, siis 2779 või 2787 kg (olenevalt versioonist) kaaluva elektrisõidukiga tohib pukseerida kuni 2200 kg kaaluvat haagist. Sõiduki maksimaalne lubatud täismass on 3390 kg ning katusele võib paigaldada kuni 100 kg pagasit. Auto sõitjateruumi panipaikadesse mahub 46 liitri jagu asju. Nagu öeldud, siis allalastud kolmanda istmereaga on pakiruumi mahutavus kuni 655 liitrit, lisaks on pagasiruumi põrandas neli kokkupandavat koormakinnituse aasa. Kokkupandav kaitsevõrk kaitseb sõitjaid kinnitamata pagasi liikumise eest.

Elektriauto veel ühe eelisena on sõitjate käsutuses eesmine, 34 liitrit mahutav pagasiruum, mis asub nii-öelda kapoti all. See on ideaalne koht laadimiskaablite hoiustamiseks, kaitstes neid mustuse, tolmu ja niiskuse eest. Ohukolmnurgal ja rehviparanduskomplektil on samuti oma panipaik.

Keskmine sõiduulatus ühe laadimisega on kuni 614 km ning linnas lausa kuni 760 km. Kiirlaadimine võimaldab Volvo EX90 aku 30 minutiga laadida 10%-lt 80%-le.
Keskmine sõiduulatus ühe laadimisega on kuni 614 km ning linnas lausa kuni 760 km. Kiirlaadimine võimaldab Volvo EX90 aku 30 minutiga laadida 10%-lt 80%-le. Foto: Info-Auto

Suurepärane viis rahulikuks reisimiseks

Lipulaevale omaselt on EX90 mugav, sujuv ja vaikne ning sõidab tõesti väga hästi. Muljet avaldavad väikesed asjad, näiteks gaasipedaali tundlikkus ja täpne rool. Kiirendust jätkub igaks elujuhtumiks – linnas, maanteel ja vajadusel ka kiirteel kuni lõppkiiruseni välja. Eriti erksaks muutub EX90 Performance-režiimis. Sageli pole sõiduautode sportrežiimides midagi erilist, kuid EX90 puhul on vahe selgelt tuntav.

Uus Volvo EX90. Alla klapitud tagaistmetega tekib koguni 1915-liitrine pagasiruum.
Uus Volvo EX90. Alla klapitud tagaistmetega tekib koguni 1915-liitrine pagasiruum. Foto: Info-Auto

EX90 on vaikne ja kõrgtasemel viimistletud. Mugavasse sõidutundesse annavad oma panuse suurepärane nähtavus, head moodsad tuled ja kõikvõimalikud sõiduabid. Rääkimata anduritest ja kaameratest, mis teevad juhtimise ja manööverdamise palju lihtsamaks, kui võiks eeldada suurest autost, mis on peaaegu kaks meetrit lai. Volvo EX90 on suurepärane viis rahulikuks ja turvaliseks reisimiseks, tehes seda, mida suur ja mugav auto peabki tegema. Ja teeb seda väga hästi.

EX90 on vaikne ja kõrgtasemel viimistletud.

Uue Volvo lipulaeva, elektrilise EX90-ga saab igaüks ise lähemalt tutvuda Info-Auto esindustes Tallinnas, Tartus ja Pärnus või kodulehel volvocars.com/et-ee/cars/ex90-electric/. Soovijad võivad auto kohe soetada ka Info-Auto e-poest volvoladu.infoauto.ee/volvostore/EX90

Copy
Tagasi üles