“Suur murdosa meie rahvast on tihedalt seotud merendusega tema laiemas mõttes ja sellepärast on täiesti õigustatult meie riiki nimetatud sageli ka mereriigiks, mille tõttu on meil paratamatu ka merenduskultuurilise ala edendamine asjaomaste ringkondade poolt. Üheks sarnaseks merendusklultuuriliseks asutiseks võime nimetada Meremuuseumi. Ei saa eitada rahva kultuurilises arenemises igasuguste muuseumide osatähtsust ja käesolevas tuleb eriti mainida seda Meremuuseumi suhtes, mille kultuuriliselt arenev tähendus ei puuduta mitte ainult kitsamaid ringkondi, kes merendusega tegelevad, vaid ta omab ka tähendust, näiteks, koolinoorte arengule.” See oleks väljavõte teedeminister Otto Sternbecki seletuskirjast 14. veebruarist 1935 ning juba neli päeva hiljem tegi siseminister ettepaneku kinnitada Veeteede Valitsuse juurde moodustatava Sihtasutuse Meremuuseum põhikiri ja anda aluskapitaliks 5000 krooni. Avamine toimus tolle aja tavade kohaselt piduliku aktusega laupäeval 23. veebruaril 1935 ja hilisemates sündmust kajastavates ülevaadates rõhutati, et tegemist on esimese Meremuuseumiga Balti riikides. Tegelikult veel enamgi, sest tänasel päeval maailma suurima meremuuseumi – National Maritime Museum, Inglismaal Greenwich`is, loomist alustati 1934. aastal ja avati pidulikult 1937. aasta mais kuningas George VI poolt. Rootsi Meremuuseumi hoone rajati Djurgårdsbrunnsvikeni lahe äärde Stockholmis 1936. aastaks ja muuseum avati 1938. aastal. Ahvenamaa Meremuuseum sai alguse 1935. aastal loodud Åland Nautical Club asutamisest, hoone valmis 1949. aastal Mariehamnis ja muuseum avati 1954. aastal. Võib öelda, et Eesti Meremuuseumi loomine sattus nii öelda antud meremuuseumite loomise kõrgaega Euroopas. Me ei olnud kriipsugi mahajäänud, vaid toimetasime ehk isegi kukesammukese võrra eespool.