Eelmise nädala lõpus alustasid asfalditehased tööd ning see võimaldas Tallinnas pihta hakata ka ohtlike löökaukude lappimisega.
Tallinnas algas kevadine löökaukude lappimine
Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg kinnitas, et 15. maiks loodetakse kõige ohtlikumatest löökaukudest suurematel teedel ja tänavatel lahti saada, kuid sellega tööd loomulikult ei lõpe, sest suvi ongi just see aeg, mil on võimalik tänavaid korrastada. Esmajärjekorras kaotatakse suuremad löökaugud nendel tänavatel, kus sõidavad ühisveokid.
«Me proovime ohtlikud kohad kuidagi järjekorda panna ja siis need korda teha,» märkis Sulg. «Esimesel nädalal lapime ainult suuri auke, kuid koos tööbrigaadide lisandumisega on võimalik hakata ka freesimistöid tegema ning pikivagusid täitma.»
Tänavu on linnaeelarves teede hooldusremondiks eraldatud 3,76 miljonit eurot. Selle raha eest saab korda teha 106 000 ruutmeetrit tänavaid. Eelmise aasta esialgses eelarves oli Sule sõnul samaks otstarbeks samasugune summa, kuid kahe lisaeelarvega tuli raha juurde, nii et aasta lõpuks kogunes 4,9 miljonit eurot. Kommunaalamet loodab tänavugi teeremondiraha juurde saada.
Praeguseks on kommunaalamet välja öelnud, et 30 tänaval on tõsiseid probleeme ohtlike löökaukudega. Nendes kohtades oleks vaja ulatuslikumat ülekatet teha, kuid kõigeks ei jätku lihtsalt raha. Nimekirja saab loomulikult palju pikemaks kirjutada, mõnel tänaval on vaid üksikuid ohtlikke löökauke. Lõplik hooldusremondi kava pannakse kokku 1. maiks.
Peale jooksva remondi on ka tänavu kavas linnas suuremaid kapitaalremonte teha. Lõpuks ometi peaks sõidukõlbulikus saama Männiku tee viimane lõik kuni linna piirini. Koos Viimsi vallaga tehakse korda ka Ranna tee Meriväljal. Veel on plaanis uuendada Väike-Õismäe sisering, Vindi tänav, Tedre tänav, Pallasti tänav ja Soo tänav. Sule sõnul võib see nimekiri sõltuvalt riigihangete tulemustest ka muutuda.
«Me oleme transpordiametiga ka oma plaane arutanud, et kust nad tahavad tänavate joonimisega alustada,» ütles Sulg. «Eks proovime nendes kohtades siis remonditööd ka varem ära teha. Eelkõige soovitakse märgistada keerukad ristmikud, kus on palju sõiduradasid.»
Transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et tänavaid on võimalik joonima hakata ikka seal, kus hooldusremont on juba tehtud. Tänavu saab amet eelmise aastaga võrreldes rohkem plastikut kasutada, sest märgistust tegev firma AS Signaal tegi soodsamate hindadega pakkumise.
«Põhimõtteliselt on meil tänavate märgistamise kava koos, aga nüüd peame kommunaalametiga veel kooskõlastama ja täpsustama, millises järjekorras töödega pihta hakata,» ütles Harjo.