Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa
Saada vihje

Analüüs kinnitab: sõidueksami tulemus sõltub eksamineerijast

Copy
Transpordiameti eksamineerijate erinevust on varemgi meedias käsitletud. Esiplaanil B-kategooria riiklik eksamisõiduk.
Transpordiameti eksamineerijate erinevust on varemgi meedias käsitletud. Esiplaanil B-kategooria riiklik eksamisõiduk.  Foto: Martin Pedaja

Raplamaal omanimelist autokooli pidav Aire Tammik on aastaid pidanud kaasa sõitma oma õpilaste riiklikel sõidueksamitel. Mitte selleks, et neile tuge pakkuda – kuigi ka seda on vahel vaja –, vaid et jälgida eksamineerijate tööd.

Tammik lausus, et 2021. aastal ütles ta kõikide autokoolide ees veebikoosolekul välja, et kala mädaneb peast. Tema sõnul on transpordiameti eksamineerijate hindamise erinevus liiga suur. «Juba 2011. aastal räägiti kompetentsipõhisest hindamisest riiklikul sõidueksamil, kuid laias laastus ehk enamikul eksamitel see ei toimi. Parem oleks, kui eksameid hindaks robot.»

Andmeanalüütik Risto Hinno hiljuti avalikuks tehtud analüüs kinnitab Tammiku arusaama. Analüüsist tuleb välja trend, et transpordiameti sõidueksami tulemus oleneb suuresti eksamineerijast.

Ka Eesti rahvusringhääling on varem tõstatanud küsimuse eksamineerijate hindamise erinevustest, märkides, et sooritusprotsentide keskmine vahe võib ulatuda kuni 50 protsendipunktini. Just see ajendas Hinnot põhjalikumalt uurima, millised konkreetsed tegurid eksamitulemust mõjutavad.

Tagasi üles