Kokku saabub meie kesklattu päevas üle 200 tarne erinevatelt tootjatelt. Iga päev käib laost läbi umbes 75 000 kauba- ja 2500 transpordiühikut. See kõik vajab korralikku planeerimist ja koordineerimist. Logistikud teenindavad täna 85 Rimi kauplust üle Eesti, seega sõidetakse aastas kaupluste ning kesklao vahel umbes 2 500 000 km.
Üks keerulisemaid väljakutseid on varude haldamine
Varude haldamine on üks logistika keerukamaid aspekte. Iga poe jaoks tuleb pidevalt hallata tooteid, arvestada nende nõudluse ja realiseerimisajaga. Hüpermarketite sortimendis on üle 20 000 erineva toote ja nende käsitsi planeerimine oleks väga aeganõudev. Kaupade pideva saadavuse ja optimaalse varude taseme tagame automatiseeritud tellimistsüklite abil. Meie igapäevane töö on leida tasakaal kauba saadavuse ja mahakandmise vahel. Kaupa peab olema piisavalt, et klient ei pettuks, kuid samas ei ole äriliselt kasulik hiljem tooteid lihtsalt maha kanda.
Logistika keerukus ei seisne ainult suurtes kogustes, vaid ka pidevates muutustes ja ootamatutes olukordades. Näiteks võivad logistika korraldamise lisaks kauba suurusele ja erinevale sortimendile keeruliseks muuta ka kohaletoimetamise sihtkohtade erinevused, vahemaad, ilmastikutingimused või mis tahes muud ettenägematud tegurid. Lisaks on olulised hooajalised muutused, tõusvad kütusehinnad või muutused transportimaksudes, mida tuleb pidevalt optimeerida ja kohandada muutuvate tingimustega.
Võtmetähtsusega on kiire reageerimisvõime
Rimi eesmärk on läheneda probleemidele kiiresti neid ennetades, et takistada võimalikke viivitusi ja tagada tõrgeteta teenindus. Kui me ei suuda probleeme kiiresti lahendada, võib see viia tarnehäireteni, mis mõjutaks mitte ainult kauplusi, vaid ka tarbijaid. Selleks on kasutusel paindlikud ja efektiivsed süsteemid, mis suudavad kiiresti kohaneda ootamatute muutustega.