Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071
Saada vihje

Rimi Eesti tarneahela juht: jaekaubanduse sujuv logistika on korralik väljakutse

Copy
Artikli foto
Foto: Rimi Eesti Food AS

Jaekaubandusettevõttena seisab Rimi Eesti igapäevaselt silmitsi logistiliste väljakutsetega, kuna alates tarneahela läbipaistvusest ja tehnoloogiatest kuni varude haldamise ja transpordi korraldamiseni peab kõik töötama sujuvalt, paindlikult, läbipaistvalt ja kiirelt. Kuidas Rimi sellega hakkama saab, räägib ettevõtte tarneahela juht Taavi Kivisalu.

Tarneahela tõhusus sõltub tehnoloogiatest ja andmete analüüsist. Süsteemid peavad aitama tagada, et kogu ahel oleks selgelt jälgitav ja planeeritav. Tänu andmeanalüütikale on võimalik prognoosida nõudluse kõikumisi ja optimeerida vastavalt sellele kaubavoogusid. Seejuures planeerime Rimis iga toote logistika vastavalt kaupluse asukohale eraldi, kuna toodete nõudlus erineb lisaks hooajalisusele ka erinevates poodides ja kohtades.

Kaubad peavad liikuma kauplustesse ja lõppklientideni läbi jaotuskeskuste tarbetute viivitusteta. See on võimalik vaid siis, kui kogu info on reaalajas igas etapis jälgitav ning selle alusel tehakse õigeaegselt probleeme ennetavaid otsuseid. Rimi keskendub oma protsesside pidevale parendamisele, kasutades selleks tipptasemel tehnoloogilisi lahendusi. Täpsed kontrollitud protsessid, kiire teenindus ja keskselt lahendatud ladustamine peavad töötama ühtse tervikuna, mis võimaldab kaupu kiiresti ja täpselt transportida.

Logistika ja jaotussüsteem on üles ehitatud paindlikkuse ja tõhususe printsiibil. Kaupade füüsiline liikumine toimub läbi kesklao – tarnijad toovad oma kaubad meie jaotuskeskusesse, kus need kaupluste nõudluse järgi laiali jaotatakse. Kuna jaeketi kaubamahud on suured, tasub toidutootjal tuua kogu kaup ühte kohta ühe suure autoga. Seejärel pannakse kaup kokku teiste tootjate toodetega ning viiakse ühise kaubaautoga kauplustesse. Nii on kogukulu ühe toote kohta väiksem ning poodide ümbruses elavad inimesedki on rahul, sest päeva jooksul liigub vaid 1-2 kaubaautot. Samuti on kaupluse töötajate jaoks lihtsam võtta vastu üks saadetis korraga, mitte tegeleda terve päev erinevate vedajatega.

Kokku saabub meie kesklattu päevas üle 200 tarne erinevatelt tootjatelt. Iga päev käib laost läbi umbes 75 000 kauba- ja 2500 transpordiühikut. See kõik vajab korralikku planeerimist ja koordineerimist. Logistikud teenindavad täna 85 Rimi kauplust üle Eesti, seega sõidetakse aastas kaupluste ning kesklao vahel umbes 2 500 000 km.

Üks keerulisemaid väljakutseid on varude haldamine

Varude haldamine on üks logistika keerukamaid aspekte. Iga poe jaoks tuleb pidevalt hallata tooteid, arvestada nende nõudluse ja realiseerimisajaga. Hüpermarketite sortimendis on üle 20 000 erineva toote ja nende käsitsi planeerimine oleks väga aeganõudev. Kaupade pideva saadavuse ja optimaalse varude taseme tagame automatiseeritud tellimistsüklite abil. Meie igapäevane töö on leida tasakaal kauba saadavuse ja mahakandmise vahel. Kaupa peab olema piisavalt, et klient ei pettuks, kuid samas ei ole äriliselt kasulik hiljem tooteid lihtsalt maha kanda.

Logistika keerukus ei seisne ainult suurtes kogustes, vaid ka pidevates muutustes ja ootamatutes olukordades. Näiteks võivad logistika korraldamise lisaks kauba suurusele ja erinevale sortimendile keeruliseks muuta ka kohaletoimetamise sihtkohtade erinevused, vahemaad, ilmastikutingimused või mis tahes muud ettenägematud tegurid. Lisaks on olulised hooajalised muutused, tõusvad kütusehinnad või muutused transportimaksudes, mida tuleb pidevalt optimeerida ja kohandada muutuvate tingimustega.

Võtmetähtsusega on kiire reageerimisvõime

Rimi eesmärk on läheneda probleemidele kiiresti neid ennetades, et takistada võimalikke viivitusi ja tagada tõrgeteta teenindus. Kui me ei suuda probleeme kiiresti lahendada, võib see viia tarnehäireteni, mis mõjutaks mitte ainult kauplusi, vaid ka tarbijaid. Selleks on kasutusel paindlikud ja efektiivsed süsteemid, mis suudavad kiiresti kohaneda ootamatute muutustega.

Seetõttu oli oluline ja loogiline samm rajada Rimi uus jaotuskeskus, mis võimaldab koondada logistikaoperatsioonid Eestis ühe katuse alla, rajada kaasaegse keskköögi ning moodsa kontori, mis toetab innovaatilisi tööviise. Ühelt poolt vähendab uus keskus kaasa tegevuskulusid ja suurendab efektiivsust, kuna ressursse saab jagada paindlikumalt. Teisalt on väga oluline ka keskkonnajalajälje vähendamine, kuna väheneb transport kahe lao ja tootjate-kaupluste vahel.

Tõhus varude haldamine, transpordi optimeerimine, tehnoloogia kasutamine ja kvaliteedi tagamine toiduohutusstandardeid järgides on igaüks osa süsteemist, mis suudab rahuldada kasvavaid nõudmisi ja lahendada ootamatuid väljakutseid. Meie logistika on hea näide sellest, kuidas suured ettevõtted saavad tagada sujuva tööprotsessi, mis rahuldab nii sisemisi kui ka välimisi vajadusi.

BRCGS sertifikaat tagab usaldusväärsuse ja toiduohutuse

Rimi logistika on sertifitseeritud vastavalt BRCGS (British Retail Consortium Global Standards) toiduohutuse standarditele. Oleme teadaolevalt ainus nii kõrgelt tasemel sertifikaati omav jaekett Eestis. See tõestab, et ettevõtte protsessid on kontrollitud ja kooskõlas rahvusvahelisi kõrgeid ohutusstandardeid järgivate praktikatega. Mullu pälvis Rimi kõrgeima võimaliku tulemuse ehk AA+ tunnustuse, mis annab klientidele ja partneritele kindlustunde, et tegutseme kogu toiduainete tarneahelas kõrgeimate võimalike kvaliteedistandardite järgi.

Artikli foto
Foto: Rimi Eesti Food AS
Copy
Tagasi üles