Juba 20. jaanuaril taas nädalaks Strasbourgi suunduvad eurosaadikud ja -ametnikud võivad selle kohustuse eest paljuski tänada või «tänada» brittide panust ELi.
Täpsemalt öeldes on nad seal küll esmaspäeva õhtust neljapäeva lõunani, mitte päris terve töönädala nagu europarlamendi algusaegadel. Kuid kohustus 12 korda aastas kogu asjaajamine nädalaks Brüsselist Strasbourgi kolida püsib ning ei paista võimalustki, et kulude kokkuhoiu, keskkonna säästmise või mingi muu asjaolu sunnil europarlamendi kolmes kohas, lisaks kahele eelmainitule ka Luksemburgis, pidamine lõppeks.
Selgitamaks, kuidas sattus Strasbourg üheks Euroopa Parlamendi töökohaks, alustab selle institutsiooni ajaloonõunik Étienne Deschamps hoopis Euroopa Nõukogust, mis ei kuulu ELi institutsioonide hulka.
See oli aastal 1949, kui pärast pikka kauplemist Londonis pakkus Ühendkuningriigi välisminister Ernest Bevin oma Belgia, Hollandi, Iiri, Itaalia, Luksemburgi, Norra, Prantsusmaa, Rootsi ja Taani kolleegidele välja, et NATO kõrvale rajatav inimõiguste ja demokraatia teemadega tegelev Euroopa Nõukogu võiks peakorteri saada Strasbourgi.
«Algul oli räägitud Londonist või Pariisist,» meenutab Deschamps.
«Bevin üllatas kõiki sellega, et pakkus välja Strasbourgi. Tema põhjendus oli, et see on Saksa-Prantsuse leppimise sümbol ja asub keset Euroopat – see tähendab toonast Lääne-Euroopat,» märgib Deschamps. «Prantslased olid üsna üllatunud, aga leidsid, et miks ka mitte.»
See on koht, kus pateetilisemad inimesed tsiteerivad sõna-sõnalt Bevini üllast põhjendust. Deschamps aga lisab ajaloolise tõe: «Tänaseks on arhiivimaterjalidest selgunud, et britid pakkusid Strasbourgi välja, sest nad ei tahtnud tugevat Euroopa Nõukogu. Uue institutsiooni Strasbourgi viimine oli nende viis seda nõrgestada.»